Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research of the Behavior of Consumers in the Insurance Market in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000184" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000184 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2012.02.02" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/joc.2012.02.02</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2012.02.02" target="_blank" >10.7441/joc.2012.02.02</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research of the Behavior of Consumers in the Insurance Market in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this article is to familiarize with research aim, goal of which is to map out consumer behavior in the choice of insurance against death was carried out. This insured risk was chosen because for most insurers in the product offering as oneof the key and it occurs within the highly competitive bid. At consumer behavior specification is also taken into account their classifying that can influence potential irrational behavior elements and help to clarify studied dilemma more (e.g. income brackets, age or other demographic information). Results will contribute to decision-making theory enrichment in given specific segment. From view of practice, they will be used in co-operative institution with the aim of a better client comprehension, product optimization and thereby contracts decline prevention and permanent clientele expansion. The results of the research project showed that most consumers under the influence of certain factors act irrationally. These factors include m

  • Název v anglickém jazyce

    Research of the Behavior of Consumers in the Insurance Market in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this article is to familiarize with research aim, goal of which is to map out consumer behavior in the choice of insurance against death was carried out. This insured risk was chosen because for most insurers in the product offering as oneof the key and it occurs within the highly competitive bid. At consumer behavior specification is also taken into account their classifying that can influence potential irrational behavior elements and help to clarify studied dilemma more (e.g. income brackets, age or other demographic information). Results will contribute to decision-making theory enrichment in given specific segment. From view of practice, they will be used in co-operative institution with the aim of a better client comprehension, product optimization and thereby contracts decline prevention and permanent clientele expansion. The results of the research project showed that most consumers under the influence of certain factors act irrationally. These factors include m

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of competitiveness

  • ISSN

    1804-171X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    20-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus