Learners´preferences in higher ICT-supported education: case study of FIM, University of Hradec Kralove
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000373" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000373 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learners´preferences in higher ICT-supported education: case study of FIM, University of Hradec Kralove
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the course of the project "Flexible model of the ICT-supported educational process reflecting individual learning styles" which is based on the C. A. Johnston´s model of "Unlocking the Will to Learn". The project was structured in three main phases. First, the individual learning style of each student was detected by the Learning Combination Inventory; second, students´preferences of various study materials were monitored by the questionnaire; and finally, the pedagogical experimentwas run based on the pre-test/instruction/post-test structure within the online course "Library services ? information competence and education". The received results proved expected preferences in study materials relating to the learning style but no statistically significant differences in students´ knowledge resulting from the reflection of learning styles within the distance online instruction were discovered.
Název v anglickém jazyce
Learners´preferences in higher ICT-supported education: case study of FIM, University of Hradec Kralove
Popis výsledku anglicky
The paper describes the course of the project "Flexible model of the ICT-supported educational process reflecting individual learning styles" which is based on the C. A. Johnston´s model of "Unlocking the Will to Learn". The project was structured in three main phases. First, the individual learning style of each student was detected by the Learning Combination Inventory; second, students´preferences of various study materials were monitored by the questionnaire; and finally, the pedagogical experimentwas run based on the pre-test/instruction/post-test structure within the online course "Library services ? information competence and education". The received results proved expected preferences in study materials relating to the learning style but no statistically significant differences in students´ knowledge resulting from the reflection of learning styles within the distance online instruction were discovered.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Intelligent educational systems and technology enhanced learning (INTEL-EDU 2012)
ISBN
978-9984-30-210-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
35-44
Název nakladatele
JUMI
Místo vydání
Riga
Místo konání akce
Riga, Lotyšsko
Datum konání akce
10. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—