Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learners´preferences in higher ICT-supported education: case study of FIM, University of Hradec Kralove

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000373" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learners´preferences in higher ICT-supported education: case study of FIM, University of Hradec Kralove

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the course of the project "Flexible model of the ICT-supported educational process reflecting individual learning styles" which is based on the C. A. Johnston´s model of "Unlocking the Will to Learn". The project was structured in three main phases. First, the individual learning style of each student was detected by the Learning Combination Inventory; second, students´preferences of various study materials were monitored by the questionnaire; and finally, the pedagogical experimentwas run based on the pre-test/instruction/post-test structure within the online course "Library services ? information competence and education". The received results proved expected preferences in study materials relating to the learning style but no statistically significant differences in students´ knowledge resulting from the reflection of learning styles within the distance online instruction were discovered.

  • Název v anglickém jazyce

    Learners´preferences in higher ICT-supported education: case study of FIM, University of Hradec Kralove

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the course of the project "Flexible model of the ICT-supported educational process reflecting individual learning styles" which is based on the C. A. Johnston´s model of "Unlocking the Will to Learn". The project was structured in three main phases. First, the individual learning style of each student was detected by the Learning Combination Inventory; second, students´preferences of various study materials were monitored by the questionnaire; and finally, the pedagogical experimentwas run based on the pre-test/instruction/post-test structure within the online course "Library services ? information competence and education". The received results proved expected preferences in study materials relating to the learning style but no statistically significant differences in students´ knowledge resulting from the reflection of learning styles within the distance online instruction were discovered.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Intelligent educational systems and technology enhanced learning (INTEL-EDU 2012)

  • ISBN

    978-9984-30-210-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    35-44

  • Název nakladatele

    JUMI

  • Místo vydání

    Riga

  • Místo konání akce

    Riga, Lotyšsko

  • Datum konání akce

    10. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku