Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informační gramotnost: výzkum zohledňující individuální styly učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001323" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001323 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://jtie.upol.cz/clanky_2_2013/priloha.pdf" target="_blank" >http://jtie.upol.cz/clanky_2_2013/priloha.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Informační gramotnost: výzkum zohledňující individuální styly učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zbývá problematikou informační gramotnosti. Představuje výsledky, které byly získány v rámci projektu Flexibilní model výuky realizované s podporou ICT a reflektující individuální styly učení. Konkrétně jsou zpracována data z několika položek testu znalostí studentů ve vazbě na jejich preferovaný styl učení. Výzkum probíhal v roce 2012 na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové, tj. výzkumnou skupinu tvořili studenti informatických oborů Aplikovaná informatika a Informačnímanagement. Vybrané otázky se zaměřovaly na znalost publikačních kategorií, popis procesu vyhledávání zadaných údajů a analýzu zdrojů, které byly při vyhledávání informací využívány. Skutečnost, že se výzkumu zúčastnili jen studenti informatiky, kteří spodporou znalostí hlubších než je úroveň obvyklá v celé populaci si vždy najdou cestu k získání informací, s velkou pravděpodobností ovlivnila výsledky. Proto pro získání objektivního obrazu by bylo vhodné výzkum zopakovat ve skupině stud

  • Název v anglickém jazyce

    Information literacy: research reflecting individual learning styles

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with problems of information literacy and provides partial research results of the project ?A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles?. The analyzed questions focus on publishing datacategories, process of their description and analysis of sources which the data were searched from. The research was held at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The respondents were the students of Applied Informaticsand Information Management study programmes, which migh influence both the research process and its results, i.e. the respondents had deeper than the general population knowledge of and practice in information and communication technologies and inventing ways how to discover the required information. This starting research step should continue to find out how students of other (non-IT) study programmes are able to solve this task.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    220-226

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus