Informační gramotnost: výzkum zohledňující individuální styly učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001323" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001323 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://jtie.upol.cz/clanky_2_2013/priloha.pdf" target="_blank" >http://jtie.upol.cz/clanky_2_2013/priloha.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační gramotnost: výzkum zohledňující individuální styly učení
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zbývá problematikou informační gramotnosti. Představuje výsledky, které byly získány v rámci projektu Flexibilní model výuky realizované s podporou ICT a reflektující individuální styly učení. Konkrétně jsou zpracována data z několika položek testu znalostí studentů ve vazbě na jejich preferovaný styl učení. Výzkum probíhal v roce 2012 na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové, tj. výzkumnou skupinu tvořili studenti informatických oborů Aplikovaná informatika a Informačnímanagement. Vybrané otázky se zaměřovaly na znalost publikačních kategorií, popis procesu vyhledávání zadaných údajů a analýzu zdrojů, které byly při vyhledávání informací využívány. Skutečnost, že se výzkumu zúčastnili jen studenti informatiky, kteří spodporou znalostí hlubších než je úroveň obvyklá v celé populaci si vždy najdou cestu k získání informací, s velkou pravděpodobností ovlivnila výsledky. Proto pro získání objektivního obrazu by bylo vhodné výzkum zopakovat ve skupině stud
Název v anglickém jazyce
Information literacy: research reflecting individual learning styles
Popis výsledku anglicky
The paper deals with problems of information literacy and provides partial research results of the project ?A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles?. The analyzed questions focus on publishing datacategories, process of their description and analysis of sources which the data were searched from. The research was held at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The respondents were the students of Applied Informaticsand Information Management study programmes, which migh influence both the research process and its results, i.e. the respondents had deeper than the general population knowledge of and practice in information and communication technologies and inventing ways how to discover the required information. This starting research step should continue to find out how students of other (non-IT) study programmes are able to solve this task.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
220-226
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—