Learning Strategies and the Possibilities of Virtual Learning Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001343" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001343 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.061" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.061</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.061" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.06.061</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning Strategies and the Possibilities of Virtual Learning Environment
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the differentiation of learning strategies into the following categories according to their functions: cognitive, metacognitive, affective and social. Learning strategies can be further classified according to their goals; e.g. strategies aiming to identify the subject matter to be learned, to distinguish one subject matter from another, to cluster information to facilitate learning, practising strategies, using mnemonic devices to remember things, etc. With regard to this, in a virtual learning environment, it is desirable to distinguish between primary and supportive strategies. Primary strategies include summarising, concept maps, mind maps, message formulation. Supportive strategies focus on affecting motivational and executivefunctions, which can also be implemented in a virtual learning environment.Theoretical basis for the issue of learning strategies will be illustrated with specific examples of e-learning courses and supplemented by students´ opinions on
Název v anglickém jazyce
Learning Strategies and the Possibilities of Virtual Learning Environment
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the differentiation of learning strategies into the following categories according to their functions: cognitive, metacognitive, affective and social. Learning strategies can be further classified according to their goals; e.g. strategies aiming to identify the subject matter to be learned, to distinguish one subject matter from another, to cluster information to facilitate learning, practising strategies, using mnemonic devices to remember things, etc. With regard to this, in a virtual learning environment, it is desirable to distinguish between primary and supportive strategies. Primary strategies include summarising, concept maps, mind maps, message formulation. Supportive strategies focus on affecting motivational and executivefunctions, which can also be implemented in a virtual learning environment.Theoretical basis for the issue of learning strategies will be illustrated with specific examples of e-learning courses and supplemented by students´ opinions on
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
313-317
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Kyrenia, Nord Cyprus
Datum konání akce
27. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000326279900060