Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Strategies and the Possibilities of Virtual Learning Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001343" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.061" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.061</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.061" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.06.061</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Strategies and the Possibilities of Virtual Learning Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the differentiation of learning strategies into the following categories according to their functions: cognitive, metacognitive, affective and social. Learning strategies can be further classified according to their goals; e.g. strategies aiming to identify the subject matter to be learned, to distinguish one subject matter from another, to cluster information to facilitate learning, practising strategies, using mnemonic devices to remember things, etc. With regard to this, in a virtual learning environment, it is desirable to distinguish between primary and supportive strategies. Primary strategies include summarising, concept maps, mind maps, message formulation. Supportive strategies focus on affecting motivational and executivefunctions, which can also be implemented in a virtual learning environment.Theoretical basis for the issue of learning strategies will be illustrated with specific examples of e-learning courses and supplemented by students´ opinions on

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Strategies and the Possibilities of Virtual Learning Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the differentiation of learning strategies into the following categories according to their functions: cognitive, metacognitive, affective and social. Learning strategies can be further classified according to their goals; e.g. strategies aiming to identify the subject matter to be learned, to distinguish one subject matter from another, to cluster information to facilitate learning, practising strategies, using mnemonic devices to remember things, etc. With regard to this, in a virtual learning environment, it is desirable to distinguish between primary and supportive strategies. Primary strategies include summarising, concept maps, mind maps, message formulation. Supportive strategies focus on affecting motivational and executivefunctions, which can also be implemented in a virtual learning environment.Theoretical basis for the issue of learning strategies will be illustrated with specific examples of e-learning courses and supplemented by students´ opinions on

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    313-317

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Kyrenia, Nord Cyprus

  • Datum konání akce

    27. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000326279900060