Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual learning environment and the development of Communicative competences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001467" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001467 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.876" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.876</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.876" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.08.876</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual learning environment and the development of Communicative competences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Opponents and critics of the implementation of ICT in the educational process are convinced that as a result of de personalization of lessons namely in virtual learning environment of eLearning, students´ communicative skills deteriorate and the cultureof communication declines. The opponents´ arguments are based mainly on the models of teaching where the students serve just as ?a supplement? in the process of transforming information. In the educational process the students reproduce and do not produce, they are the ones who get answers to questions but do not ask. We are certainly aware that this can happen in real and not just virtual learning environment and also that teaching should be based primarily on questions. Each utterance is motivated which means that everything that is said can also be meaningfully asked about: why are you saying that? Teaching, which is based on motivated utterance, can be implemented in both classical school environments as well as in the virtual one.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual learning environment and the development of Communicative competences

  • Popis výsledku anglicky

    Opponents and critics of the implementation of ICT in the educational process are convinced that as a result of de personalization of lessons namely in virtual learning environment of eLearning, students´ communicative skills deteriorate and the cultureof communication declines. The opponents´ arguments are based mainly on the models of teaching where the students serve just as ?a supplement? in the process of transforming information. In the educational process the students reproduce and do not produce, they are the ones who get answers to questions but do not ask. We are certainly aware that this can happen in real and not just virtual learning environment and also that teaching should be based primarily on questions. Each utterance is motivated which means that everything that is said can also be meaningfully asked about: why are you saying that? Teaching, which is based on motivated utterance, can be implemented in both classical school environments as well as in the virtual one.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    450-453

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Ataturk Teacher Training Acad, CYPRUS

  • Datum konání akce

    14. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000345233300076