Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflection of Comenius? didactic principles in ESP instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001474" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001474 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflection of Comenius? didactic principles in ESP instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The core of the paper represents didactic issue revealing eternal principles which might be considered universal going like a red thread through the process of education and fitting education, as well, as described in this contribution, regardless students´ specialization, the level of knowledge of their field of study and individual learning styles. The main goal is to illustrate functionality and validity of particular principles which are shown in the eLearning environment of supportive e-courses from the field of education accompanying face to face classes. Description of the learning/teaching process is attended by demonstration of basic principles which were stated by Comenius already in the 17th century but which are incredibly eternal, vivid and efficient up to now and that is why these principles form an inseparable part of current didactic principles not only in the engineering education.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of Comenius? didactic principles in ESP instruction

  • Popis výsledku anglicky

    The core of the paper represents didactic issue revealing eternal principles which might be considered universal going like a red thread through the process of education and fitting education, as well, as described in this contribution, regardless students´ specialization, the level of knowledge of their field of study and individual learning styles. The main goal is to illustrate functionality and validity of particular principles which are shown in the eLearning environment of supportive e-courses from the field of education accompanying face to face classes. Description of the learning/teaching process is attended by demonstration of basic principles which were stated by Comenius already in the 17th century but which are incredibly eternal, vivid and efficient up to now and that is why these principles form an inseparable part of current didactic principles not only in the engineering education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICIBET 2013 : international conference on Information, business and education technology

  • ISBN

    978-90-78677-57-4

  • ISSN

    1951-6851

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    453-456

  • Název nakladatele

    Atlantis press

  • Místo vydání

    Paris

  • Místo konání akce

    Beijing, Čína

  • Datum konání akce

    14. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000320283600096