Role of Social Media in Academic Setting Awareness, Utilization and Willingness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001513" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001513 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Role of Social Media in Academic Setting Awareness, Utilization and Willingness
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution brings an insight into the trendy issue of social applications. Brief history and main mission of most widely utilized applications is provided as a technical background to a comparative case-study on awareness and utilization of selected social software applications and willingness to use them in the process of education. The objective of this paper is to present findings gained from the questionnaire investigation followed by semi-directed discussion on the role of social software applications in their private and university lives. The survey and discussions were carried out this spring at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové and at Wroclaw School of Banking.
Název v anglickém jazyce
Role of Social Media in Academic Setting Awareness, Utilization and Willingness
Popis výsledku anglicky
The contribution brings an insight into the trendy issue of social applications. Brief history and main mission of most widely utilized applications is provided as a technical background to a comparative case-study on awareness and utilization of selected social software applications and willingness to use them in the process of education. The objective of this paper is to present findings gained from the questionnaire investigation followed by semi-directed discussion on the role of social software applications in their private and university lives. The survey and discussions were carried out this spring at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové and at Wroclaw School of Banking.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International conference on emerging eLearning technologies and applications (ICETA 2013)
ISBN
978-1-4799-2162-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
59-62
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Stará Lesná, The High Tatras, Slovakia
Datum konání akce
24. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000333339200009