Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utilization of social media and their potential in tertiary education - myths and reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002631" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002631 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Utilization of social media and their potential in tertiary education - myths and reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this paper is to map real situation relating to utilization of social applications with focus on students´ active cooperation and collaboration in them. The sub-goal aims at potential of selected applications perceived entirely by students. The paper is based on the survey followed by semi-directed discussions which were conducted with two groups of students at the Faculty of Informatics, University of Hradec Králové in 2014. 106 questionnaires were collected bringing data encompassing fivecore areas: personal utilization of social applications, their utilization for study purposes, placing own contributions based on tutor´s instructions and demands, placing contributions voluntarily and finally student´s opinion on potential of social applications in education. Social software applications are seen in accordance with literature review in their features that enable a wide range of interaction, collaboration and sharing between users. But findings from the survey do not pro

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of social media and their potential in tertiary education - myths and reality

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to map real situation relating to utilization of social applications with focus on students´ active cooperation and collaboration in them. The sub-goal aims at potential of selected applications perceived entirely by students. The paper is based on the survey followed by semi-directed discussions which were conducted with two groups of students at the Faculty of Informatics, University of Hradec Králové in 2014. 106 questionnaires were collected bringing data encompassing fivecore areas: personal utilization of social applications, their utilization for study purposes, placing own contributions based on tutor´s instructions and demands, placing contributions voluntarily and finally student´s opinion on potential of social applications in education. Social software applications are seen in accordance with literature review in their features that enable a wide range of interaction, collaboration and sharing between users. But findings from the survey do not pro

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and responsibility in education : proceedings of 11th International conference

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    63-70

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku