Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trends in Acceptance of Social Software Applications in Higher Education From the Perspective of University Students - Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002608" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002608 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trends in Acceptance of Social Software Applications in Higher Education From the Perspective of University Students - Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with utilization of social software applications in university settings. It focuses in detail on social application potential in three core areas of teaching/learning process on appropriateness of selected social applications in terms ofstudy materials, communication tools and options for testing students´ knowledge perceived by students. Readers are provided with an insight into the development of acceptance and utilization of social applications by university students via comparison of findings from two surveys which were run in 2011 and 2014 at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové. The surveys were conducted within a national project ?Evaluation of the modern technologies contributing towards forming and development university students´ competences? and within a follow up Excellence project ?The ICT reflection within cognitive process development?. The insight predominantly from the students perspective is revealed; the amount of s

  • Název v anglickém jazyce

    Trends in Acceptance of Social Software Applications in Higher Education From the Perspective of University Students - Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with utilization of social software applications in university settings. It focuses in detail on social application potential in three core areas of teaching/learning process on appropriateness of selected social applications in terms ofstudy materials, communication tools and options for testing students´ knowledge perceived by students. Readers are provided with an insight into the development of acceptance and utilization of social applications by university students via comparison of findings from two surveys which were run in 2011 and 2014 at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové. The surveys were conducted within a national project ?Evaluation of the modern technologies contributing towards forming and development university students´ competences? and within a follow up Excellence project ?The ICT reflection within cognitive process development?. The insight predominantly from the students perspective is revealed; the amount of s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    e-Learning (ECEL 2014) : proceedings of the 13th european conference

  • ISBN

    978-1-910309-67-4

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    121-129

  • Název nakladatele

    Academic publishing

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Copenhagen, Denmark

  • Datum konání akce

    30. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku