Multiple-choice testing: knowledge, or random choice?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002505" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002505 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18450/14:50002460
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multiple-choice testing: knowledge, or random choice?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the problem of multiple-choice testing, a possible random choice of answers and the role of ICT in this process. The present research provides comparison of multiple-choice and open-answer test scores in the field of English grammar.The research sample consisted of 295 participants - students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. Data were processed by the method of multiple regression. Results proved the statistically significant difference between test scores in the multiple-choice and open-answer format. Results were discussed from the point of learning styles and preferred approaches to testing.
Název v anglickém jazyce
Multiple-choice testing: knowledge, or random choice?
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the problem of multiple-choice testing, a possible random choice of answers and the role of ICT in this process. The present research provides comparison of multiple-choice and open-answer test scores in the field of English grammar.The research sample consisted of 295 participants - students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. Data were processed by the method of multiple regression. Results proved the statistically significant difference between test scores in the multiple-choice and open-answer format. Results were discussed from the point of learning styles and preferred approaches to testing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDUCON 2014 : proceedings of IEEE global engineering education conference
ISBN
978-1-4799-3190-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
819 - 823
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Istanbul, Turecko
Datum konání akce
3. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000343764100133