Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multiple-choice testing: knowledge, or random choice?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002505" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002505 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18450/14:50002460

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multiple-choice testing: knowledge, or random choice?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the problem of multiple-choice testing, a possible random choice of answers and the role of ICT in this process. The present research provides comparison of multiple-choice and open-answer test scores in the field of English grammar.The research sample consisted of 295 participants - students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. Data were processed by the method of multiple regression. Results proved the statistically significant difference between test scores in the multiple-choice and open-answer format. Results were discussed from the point of learning styles and preferred approaches to testing.

  • Název v anglickém jazyce

    Multiple-choice testing: knowledge, or random choice?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the problem of multiple-choice testing, a possible random choice of answers and the role of ICT in this process. The present research provides comparison of multiple-choice and open-answer test scores in the field of English grammar.The research sample consisted of 295 participants - students of the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. Data were processed by the method of multiple regression. Results proved the statistically significant difference between test scores in the multiple-choice and open-answer format. Results were discussed from the point of learning styles and preferred approaches to testing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDUCON 2014 : proceedings of IEEE global engineering education conference

  • ISBN

    978-1-4799-3190-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    819 - 823

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turecko

  • Datum konání akce

    3. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000343764100133