BARRIERS OF MARKETING EFFECTIVENESS AND EFFICIENCY WITHIN COMPANIES: A QUALITATIVE STUDY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002623" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002623 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31130/14:00045454
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
BARRIERS OF MARKETING EFFECTIVENESS AND EFFICIENCY WITHIN COMPANIES: A QUALITATIVE STUDY
Popis výsledku v původním jazyce
This study investigates the main barriers of marketing effectiveness and efficiency within companies. Based on two focus groups with senior marketing managers we identified that marketing departments differ diametrically in activities they execute, thatmarketers face image problem within their companies and that they are not able to prove return of their activities sufficiently. Furthermore, we individuated barriers specific for our context not found in the literature. However, companies of different size and sectors have specifics which are discussed in the text. Managerial recommendations are added.
Název v anglickém jazyce
BARRIERS OF MARKETING EFFECTIVENESS AND EFFICIENCY WITHIN COMPANIES: A QUALITATIVE STUDY
Popis výsledku anglicky
This study investigates the main barriers of marketing effectiveness and efficiency within companies. Based on two focus groups with senior marketing managers we identified that marketing departments differ diametrically in activities they execute, thatmarketers face image problem within their companies and that they are not able to prove return of their activities sufficiently. Furthermore, we individuated barriers specific for our context not found in the literature. However, companies of different size and sectors have specifics which are discussed in the text. Managerial recommendations are added.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M. Ekonomie a management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
111-124
Kód UT WoS článku
000346895900009
EID výsledku v databázi Scopus
—