On the Process of Mobile-assisted Teaching and Learning at FIM UHK - analysis and reflection
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004960" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004960 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39690-3_30" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39690-3_30</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39690-3_30" target="_blank" >10.1007/978-3-319-39690-3_30</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Process of Mobile-assisted Teaching and Learning at FIM UHK - analysis and reflection
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this article is to introduce results of monitoring and analysis the process of mobile devices exploitation in the process of instruction at the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic. After a two-decade long experience in using the LMS WebCT (Blackboard), the Blackboard Mobile application has been exploited since 2013/14 academic year. Reflecting the users' feedback each online course was tested separately. The results show some problems which could limit the efficient exploitation of LMS on mobile devices. Finally, some recommendations against them are provided.
Název v anglickém jazyce
On the Process of Mobile-assisted Teaching and Learning at FIM UHK - analysis and reflection
Popis výsledku anglicky
The purpose of this article is to introduce results of monitoring and analysis the process of mobile devices exploitation in the process of instruction at the Faculty of Informatics and Management (FIM), University of Hradec Kralove (UHK), Czech Republic. After a two-decade long experience in using the LMS WebCT (Blackboard), the Blackboard Mobile application has been exploited since 2013/14 academic year. Reflecting the users' feedback each online course was tested separately. The results show some problems which could limit the efficient exploitation of LMS on mobile devices. Finally, some recommendations against them are provided.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Smart education and e-learning 2016
ISBN
978-3-319-39689-7
ISSN
2190-3018
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
339-350
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Italy
Datum konání akce
15. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389807700030