Blended Learning in the University English Courses: Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50005708" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50005708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-59360-9_5" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-59360-9_5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59360-9_5" target="_blank" >10.1007/978-3-319-59360-9_5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Blended Learning in the University English Courses: Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
At present, thanks to the development of modern information and communication technologies, the higher education institutions run most of their courses also online. In foreign language teaching/learning the blended form is widely applied. Therefore, the aim of this article is to show through a case study how the blended learning form of instruction can be effective in practice. This is illustrated at the example of seven English courses taught in a blended form at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The authors describe the current blended English courses and analyze data collected from online evaluation reports. They demonstrate in figures how effective students’ learning in these courses is. In the final part, the crucial didactic conclusions are presented.
Název v anglickém jazyce
Blended Learning in the University English Courses: Case Study
Popis výsledku anglicky
At present, thanks to the development of modern information and communication technologies, the higher education institutions run most of their courses also online. In foreign language teaching/learning the blended form is widely applied. Therefore, the aim of this article is to show through a case study how the blended learning form of instruction can be effective in practice. This is illustrated at the example of seven English courses taught in a blended form at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The authors describe the current blended English courses and analyze data collected from online evaluation reports. They demonstrate in figures how effective students’ learning in these courses is. In the final part, the crucial didactic conclusions are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Blended learning : new challenges and innovative practices
ISBN
978-3-319-59359-3
ISSN
0302-9743
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
53-64
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Hong Kong, Čína
Datum konání akce
27. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—