Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Blended Learning in the University English Courses: Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50005708" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50005708 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-59360-9_5" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-59360-9_5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59360-9_5" target="_blank" >10.1007/978-3-319-59360-9_5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Blended Learning in the University English Courses: Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, thanks to the development of modern information and communication technologies, the higher education institutions run most of their courses also online. In foreign language teaching/learning the blended form is widely applied. Therefore, the aim of this article is to show through a case study how the blended learning form of instruction can be effective in practice. This is illustrated at the example of seven English courses taught in a blended form at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The authors describe the current blended English courses and analyze data collected from online evaluation reports. They demonstrate in figures how effective students’ learning in these courses is. In the final part, the crucial didactic conclusions are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Blended Learning in the University English Courses: Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    At present, thanks to the development of modern information and communication technologies, the higher education institutions run most of their courses also online. In foreign language teaching/learning the blended form is widely applied. Therefore, the aim of this article is to show through a case study how the blended learning form of instruction can be effective in practice. This is illustrated at the example of seven English courses taught in a blended form at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove. The authors describe the current blended English courses and analyze data collected from online evaluation reports. They demonstrate in figures how effective students’ learning in these courses is. In the final part, the crucial didactic conclusions are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Blended learning : new challenges and innovative practices

  • ISBN

    978-3-319-59359-3

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    53-64

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Hong Kong, Čína

  • Datum konání akce

    27. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku