Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Value of Intelligent Multimedia Application in Applied Linguistics Instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50013412" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50013412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2018.11001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/asl.2018.11001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2018.11001" target="_blank" >10.1166/asl.2018.11001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Value of Intelligent Multimedia Application in Applied Linguistics Instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the most enduring concerns among academic educators is the enhancement of students’ academic performance and consequently the improvement of the effective teaching and learning methods. Based on the analyses of our bachelor students’ focus group learning style preferences, which were detected by the means of Index of Learning Styles, we implemented various multimedia applications into the instruction of professional English language. The applications were uploaded into the Blackboard LMS and became inevitable part of the online course instruction. As the acquired results proved our students to be mostly sensing and visual, one of the programs enabling visualisation was implemented into the educational process, alongside with relevant educational principles, which have been developed in the course of many years.

  • Název v anglickém jazyce

    The Value of Intelligent Multimedia Application in Applied Linguistics Instruction

  • Popis výsledku anglicky

    One of the most enduring concerns among academic educators is the enhancement of students’ academic performance and consequently the improvement of the effective teaching and learning methods. Based on the analyses of our bachelor students’ focus group learning style preferences, which were detected by the means of Index of Learning Styles, we implemented various multimedia applications into the instruction of professional English language. The applications were uploaded into the Blackboard LMS and became inevitable part of the online course instruction. As the acquired results proved our students to be mostly sensing and visual, one of the programs enabling visualisation was implemented into the educational process, alongside with relevant educational principles, which have been developed in the course of many years.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced science letters

  • ISBN

  • ISSN

    1936-6612

  • e-ISSN

    1936-7317

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    2546-2549

  • Název nakladatele

    American Scientific Publishers

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Phuket, THAILAND

  • Datum konání akce

    10. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432429600088