Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of Object-Oriented Integrated Information Systems in E-learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50013471" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50013471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://docsdrive.com/pdfs/medwelljournals/jeasci/2018/7008-7013.pdf" target="_blank" >http://docsdrive.com/pdfs/medwelljournals/jeasci/2018/7008-7013.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3923/jeasci.2018.7008.7013" target="_blank" >10.3923/jeasci.2018.7008.7013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of Object-Oriented Integrated Information Systems in E-learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning exhibits different trends that reflect not only the development of ICT (mobile technology, resource sharing, or cloud solutions) but also changes of students&apos; and tutors&apos; attitudes to the processes of learning and control of acquired knowledge. It also reflects requirements for educational effectiveness and for lifelong education. The paper presents the concept of object-oriented integrated information systems utilization in e-learning, which is compared with the role of LMS with maximal using of database system. The contribution also includes a conceptual analysis and a case study of possibilities of the concept&apos;s implementation, using a content management system.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Object-Oriented Integrated Information Systems in E-learning

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning exhibits different trends that reflect not only the development of ICT (mobile technology, resource sharing, or cloud solutions) but also changes of students&apos; and tutors&apos; attitudes to the processes of learning and control of acquired knowledge. It also reflects requirements for educational effectiveness and for lifelong education. The paper presents the concept of object-oriented integrated information systems utilization in e-learning, which is compared with the role of LMS with maximal using of database system. The contribution also includes a conceptual analysis and a case study of possibilities of the concept&apos;s implementation, using a content management system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of engineering and applied sciences

  • ISSN

    1816-949X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    AE - Spojené arabské emiráty

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    7008-7013

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85055958349