The Use of Object-Oriented Integrated Information Systems in E-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50013471" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50013471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://docsdrive.com/pdfs/medwelljournals/jeasci/2018/7008-7013.pdf" target="_blank" >http://docsdrive.com/pdfs/medwelljournals/jeasci/2018/7008-7013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3923/jeasci.2018.7008.7013" target="_blank" >10.3923/jeasci.2018.7008.7013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Use of Object-Oriented Integrated Information Systems in E-learning
Popis výsledku v původním jazyce
E-learning exhibits different trends that reflect not only the development of ICT (mobile technology, resource sharing, or cloud solutions) but also changes of students' and tutors' attitudes to the processes of learning and control of acquired knowledge. It also reflects requirements for educational effectiveness and for lifelong education. The paper presents the concept of object-oriented integrated information systems utilization in e-learning, which is compared with the role of LMS with maximal using of database system. The contribution also includes a conceptual analysis and a case study of possibilities of the concept's implementation, using a content management system.
Název v anglickém jazyce
The Use of Object-Oriented Integrated Information Systems in E-learning
Popis výsledku anglicky
E-learning exhibits different trends that reflect not only the development of ICT (mobile technology, resource sharing, or cloud solutions) but also changes of students' and tutors' attitudes to the processes of learning and control of acquired knowledge. It also reflects requirements for educational effectiveness and for lifelong education. The paper presents the concept of object-oriented integrated information systems utilization in e-learning, which is compared with the role of LMS with maximal using of database system. The contribution also includes a conceptual analysis and a case study of possibilities of the concept's implementation, using a content management system.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of engineering and applied sciences
ISSN
1816-949X
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
AE - Spojené arabské emiráty
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
7008-7013
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85055958349