Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of Assessment for Learning (AfL) in Blackboard LMS and its Reflection on Tertiary Students´ Second Language Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014541" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-03580-8_3" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-03580-8_3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-03580-8_3" target="_blank" >10.1007/978-3-030-03580-8_3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of Assessment for Learning (AfL) in Blackboard LMS and its Reflection on Tertiary Students´ Second Language Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Assessment for learning is assessment that helps both, learner and teacher assess the skills the learner has at present, set objectives for where learning should be di-rected, and identify ways to gain the educational aim. A cohort of students took a Professional English language course taught by the same instructor in two con-secutive semesters. The course instruction uploaded in the university Blackboard LMS made extensive use of blended learning and a variety of other techniques designed to address a broad spectrum of learning styles. This paper describes the performance of the cohort in the English for Tourism course, and examines per-formance and attitudes in the experimental cohort. The experimental group im-proved its performance after being provided frequent opportunities to find out about their progress and future targets, where not all AfL assessments need be formal: instructor continually assesses and provides feedback on the progress of students as a matter of course.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of Assessment for Learning (AfL) in Blackboard LMS and its Reflection on Tertiary Students´ Second Language Performance

  • Popis výsledku anglicky

    Assessment for learning is assessment that helps both, learner and teacher assess the skills the learner has at present, set objectives for where learning should be di-rected, and identify ways to gain the educational aim. A cohort of students took a Professional English language course taught by the same instructor in two con-secutive semesters. The course instruction uploaded in the university Blackboard LMS made extensive use of blended learning and a variety of other techniques designed to address a broad spectrum of learning styles. This paper describes the performance of the cohort in the English for Tourism course, and examines per-formance and attitudes in the experimental cohort. The experimental group im-proved its performance after being provided frequent opportunities to find out about their progress and future targets, where not all AfL assessments need be formal: instructor continually assesses and provides feedback on the progress of students as a matter of course.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    LNCS - Lecture Notes in Computer Science

  • ISBN

    978-3-030-03579-2

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    23-31

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Chiang Mai, Thailand

  • Datum konání akce

    22. 8. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku