Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Web portals to support financial literacy in blended learning in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014726" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-98446-9_38" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-98446-9_38</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-98446-9_38" target="_blank" >10.1007/978-3-319-98446-9_38</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Web portals to support financial literacy in blended learning in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Financial literacy now appears to be a key component of a successful national financial education strategy. Financial education, financial consumer protection and financial inclusion are the goals of top country policies. For these reasons, it is necessary to assess the levels of financial literacy in each country. The emphasis on financial literacy is already devoted to small children and includes the entire population. The aim of the paper is the OECD international comparison, which focuses on three key areas: financial knowledge, attitudes and behavior. Based on this questionnaire, the situation in the Czech Republic was analyzed. Subsequently, web portals of Czech state institutions (Czech National Bank, The Ministry of Finance of the Czech Republic, Czech Banking Association) focused on financial education were presented. The individual portals are evaluated and checked to see if they meet the standards of financial literacy. These portals are useful for teaching using blended learning which is gaining increasing attention in the Czech Republic. Primary and secondary sources were used in the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Web portals to support financial literacy in blended learning in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Financial literacy now appears to be a key component of a successful national financial education strategy. Financial education, financial consumer protection and financial inclusion are the goals of top country policies. For these reasons, it is necessary to assess the levels of financial literacy in each country. The emphasis on financial literacy is already devoted to small children and includes the entire population. The aim of the paper is the OECD international comparison, which focuses on three key areas: financial knowledge, attitudes and behavior. Based on this questionnaire, the situation in the Czech Republic was analyzed. Subsequently, web portals of Czech state institutions (Czech National Bank, The Ministry of Finance of the Czech Republic, Czech Banking Association) focused on financial education were presented. The individual portals are evaluated and checked to see if they meet the standards of financial literacy. These portals are useful for teaching using blended learning which is gaining increasing attention in the Czech Republic. Primary and secondary sources were used in the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture notes in computer science

  • ISBN

    978-3-319-98445-2

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    409-418

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Bristol, Great Britain

  • Datum konání akce

    5. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku