Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ontology-Based Conceptualisation of Text Mining Practice Areas for Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015913" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015913 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-28374-2_46" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-28374-2_46</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-28374-2_46" target="_blank" >10.1007/978-3-030-28374-2_46</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ontology-Based Conceptualisation of Text Mining Practice Areas for Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text mining is highly multi-disciplinary field including various techniques of text analysis. These techniques are used for uncovering hidden information and knowledge in semi-structured and non-structured texts. Text mining concepts are spread among different, but related practice areas. It is often difficult to receive fast insight into this amount of concepts for a non-professional, e.g. for a student. The paper presents the OWL ontology-based prototype which should ease education and learning of facts which are used in the text mining domain. It is mainly aimed to the university students studying text mining at the introductory level. It can also be used as a formal vocabulary of text mining concepts for understanding of methods, techniques, concepts and relations between them by machines.

  • Název v anglickém jazyce

    Ontology-Based Conceptualisation of Text Mining Practice Areas for Education

  • Popis výsledku anglicky

    Text mining is highly multi-disciplinary field including various techniques of text analysis. These techniques are used for uncovering hidden information and knowledge in semi-structured and non-structured texts. Text mining concepts are spread among different, but related practice areas. It is often difficult to receive fast insight into this amount of concepts for a non-professional, e.g. for a student. The paper presents the OWL ontology-based prototype which should ease education and learning of facts which are used in the text mining domain. It is mainly aimed to the university students studying text mining at the introductory level. It can also be used as a formal vocabulary of text mining concepts for understanding of methods, techniques, concepts and relations between them by machines.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computational Collective Intelligence

  • ISBN

    978-3-030-28373-5

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    533-542

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Hendaye - France

  • Datum konání akce

    4. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku