Ontology-Based Conceptualisation of Text Mining Practice Areas for Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015913" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015913 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-28374-2_46" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-28374-2_46</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-28374-2_46" target="_blank" >10.1007/978-3-030-28374-2_46</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ontology-Based Conceptualisation of Text Mining Practice Areas for Education
Popis výsledku v původním jazyce
Text mining is highly multi-disciplinary field including various techniques of text analysis. These techniques are used for uncovering hidden information and knowledge in semi-structured and non-structured texts. Text mining concepts are spread among different, but related practice areas. It is often difficult to receive fast insight into this amount of concepts for a non-professional, e.g. for a student. The paper presents the OWL ontology-based prototype which should ease education and learning of facts which are used in the text mining domain. It is mainly aimed to the university students studying text mining at the introductory level. It can also be used as a formal vocabulary of text mining concepts for understanding of methods, techniques, concepts and relations between them by machines.
Název v anglickém jazyce
Ontology-Based Conceptualisation of Text Mining Practice Areas for Education
Popis výsledku anglicky
Text mining is highly multi-disciplinary field including various techniques of text analysis. These techniques are used for uncovering hidden information and knowledge in semi-structured and non-structured texts. Text mining concepts are spread among different, but related practice areas. It is often difficult to receive fast insight into this amount of concepts for a non-professional, e.g. for a student. The paper presents the OWL ontology-based prototype which should ease education and learning of facts which are used in the text mining domain. It is mainly aimed to the university students studying text mining at the introductory level. It can also be used as a formal vocabulary of text mining concepts for understanding of methods, techniques, concepts and relations between them by machines.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computational Collective Intelligence
ISBN
978-3-030-28373-5
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
533-542
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Hendaye - France
Datum konání akce
4. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—