Using Customer Characteristics to Manage Marketing and Revenue Management Activities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F20%3A50017864" target="_blank" >RIV/62690094:18450/20:50017864 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/25619161:_____/20:N0000043
Výsledek na webu
<a href="https://www.temjournal.com/content/93/TEMJournalAugust_1088_1093.pdf" target="_blank" >https://www.temjournal.com/content/93/TEMJournalAugust_1088_1093.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM93-33" target="_blank" >10.18421/TEM93-33</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Customer Characteristics to Manage Marketing and Revenue Management Activities
Popis výsledku v původním jazyce
Understanding customer behaviour is an essential activity for hotel marketers and revenue managers. This article presents the statistical approach based on the data mining techniques focused on the extraction of valuable insight from big data. Using Two-Step Clustering, four major customers segments were identified, including their characteristics. Their description based on the booked room type, rate plan, booking window, net average room rate and length of stay can help the manager to plan better their activities.
Název v anglickém jazyce
Using Customer Characteristics to Manage Marketing and Revenue Management Activities
Popis výsledku anglicky
Understanding customer behaviour is an essential activity for hotel marketers and revenue managers. This article presents the statistical approach based on the data mining techniques focused on the extraction of valuable insight from big data. Using Two-Step Clustering, four major customers segments were identified, including their characteristics. Their description based on the booked room type, rate plan, booking window, net average room rate and length of stay can help the manager to plan better their activities.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TEM Journal : Technology, Education, Management, Informatics
ISSN
2217-8309
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1088-1093
Kód UT WoS článku
000565865300033
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85091526938