Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Humanism and didactic theorems from the early modern era in the knowledge society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50018476" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50018476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJIL.2021.114522" target="_blank" >https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJIL.2021.114522</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJIL.2021.114522" target="_blank" >10.1504/IJIL.2021.114522</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Humanism and didactic theorems from the early modern era in the knowledge society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is conceived as a debate on humanist values and educational theorems that are still favourable and topical at our era. These principles meet requirements on innovations coming from the development of technologies and economics with their consequences on society, culture and education. Blended learning is a flexible concept with the potential to reflect demands of society and market on education as well as is able to incorporate technology into the process of education. Didactic principles formulated nearly 400 years ago are permanent constituent of the design and management of teaching and learning in the virtual space as well as in in-class education. This paper shows how the didactic ideas go through the centuries, keep continuity and give a kind of order to the process of education. Examples of selected educational principles in the language e-courses are described in the practical part of the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Humanism and didactic theorems from the early modern era in the knowledge society

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is conceived as a debate on humanist values and educational theorems that are still favourable and topical at our era. These principles meet requirements on innovations coming from the development of technologies and economics with their consequences on society, culture and education. Blended learning is a flexible concept with the potential to reflect demands of society and market on education as well as is able to incorporate technology into the process of education. Didactic principles formulated nearly 400 years ago are permanent constituent of the design and management of teaching and learning in the virtual space as well as in in-class education. This paper shows how the didactic ideas go through the centuries, keep continuity and give a kind of order to the process of education. Examples of selected educational principles in the language e-courses are described in the practical part of the paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of innovation and learning

  • ISSN

    1471-8197

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    340-357

  • Kód UT WoS článku

    000645171900006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85105150486