The Use of Business Process Management in Hotel Direct Sales Improvement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50018625" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50018625 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/25619161:_____/21:N0000018 RIV/49777513:23210/21:43961691
Výsledek na webu
<a href="https://www.temjournal.com/content/101/TEMJournalFebruary2021_215_220.pdf" target="_blank" >https://www.temjournal.com/content/101/TEMJournalFebruary2021_215_220.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM101-27" target="_blank" >10.18421/TEM101-27</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Use of Business Process Management in Hotel Direct Sales Improvement
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with Business Process Modelling and Reengineering use in the hospitality industry, focusing on the improvement of direct telephone sales by application of the CRM system. After modelling the current state of the selected process using ARIS methodology, the same process was remodelled for the application of the CRM system. This application shortened the whole process (mainly the number of activities needed to prosecute) and allowed the front-office employee to be more clients oriented. The automation of labour-intensive processes can reduce the number of human-caused errors and improve the convertibility and reservation request and their overall value.
Název v anglickém jazyce
The Use of Business Process Management in Hotel Direct Sales Improvement
Popis výsledku anglicky
This article deals with Business Process Modelling and Reengineering use in the hospitality industry, focusing on the improvement of direct telephone sales by application of the CRM system. After modelling the current state of the selected process using ARIS methodology, the same process was remodelled for the application of the CRM system. This application shortened the whole process (mainly the number of activities needed to prosecute) and allowed the front-office employee to be more clients oriented. The automation of labour-intensive processes can reduce the number of human-caused errors and improve the convertibility and reservation request and their overall value.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000191" target="_blank" >TL01000191: Inovace systémů řízení subjektů cestovního ruchu pomocí nástrojů procesního řízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TEM Journal : Technology, Education, Management, Informatics
ISSN
2217-8309
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
215-220
Kód UT WoS článku
000625328500027
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85107715585