Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of Business Process Management in Hotel Direct Sales Improvement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50018625" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50018625 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25619161:_____/21:N0000018 RIV/49777513:23210/21:43961691

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.temjournal.com/content/101/TEMJournalFebruary2021_215_220.pdf" target="_blank" >https://www.temjournal.com/content/101/TEMJournalFebruary2021_215_220.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM101-27" target="_blank" >10.18421/TEM101-27</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of Business Process Management in Hotel Direct Sales Improvement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with Business Process Modelling and Reengineering use in the hospitality industry, focusing on the improvement of direct telephone sales by application of the CRM system. After modelling the current state of the selected process using ARIS methodology, the same process was remodelled for the application of the CRM system. This application shortened the whole process (mainly the number of activities needed to prosecute) and allowed the front-office employee to be more clients oriented. The automation of labour-intensive processes can reduce the number of human-caused errors and improve the convertibility and reservation request and their overall value.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Business Process Management in Hotel Direct Sales Improvement

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with Business Process Modelling and Reengineering use in the hospitality industry, focusing on the improvement of direct telephone sales by application of the CRM system. After modelling the current state of the selected process using ARIS methodology, the same process was remodelled for the application of the CRM system. This application shortened the whole process (mainly the number of activities needed to prosecute) and allowed the front-office employee to be more clients oriented. The automation of labour-intensive processes can reduce the number of human-caused errors and improve the convertibility and reservation request and their overall value.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000191" target="_blank" >TL01000191: Inovace systémů řízení subjektů cestovního ruchu pomocí nástrojů procesního řízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TEM Journal : Technology, Education, Management, Informatics

  • ISSN

    2217-8309

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    215-220

  • Kód UT WoS článku

    000625328500027

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85107715585