Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business Networking as a Tool of the Information and Knowledge Management of the Owners of Small and Middle Enterprises - Case of Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50018799" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50018799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2021-01-060" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2021-01-060</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2021-01-060" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2021-01-060</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Business Networking as a Tool of the Information and Knowledge Management of the Owners of Small and Middle Enterprises - Case of Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article sums up the results of my research and qualitative expert interviews with owners of small and medium-sized enterprises active in the Czech Republic. The qualitative sample of these interviews includes respondents through the whole field spectrum of entrepreneurial activities, which are enabled by the Trade Licencing Office of the Czech Republic and are classified in the CZ-NACE database. This research took place during the world COVID-19 pandemic when the strictest measures were adopted in the Czech Republic concerning grouping, entrepreneurship, and movement. The research also sums up the short-term and the long-term change ratio of offline and online networking and information tools, which occurred in individual companies because of these measurements. The research shows an interconnection of the management discipline of information and knowledge management and networking as tools of marketing, HR, business, and building of client-supplier networks, which create sources for companies, enhance their competitiveness and lower the risk of company closures in the time of economic boom as well as crisis.

  • Název v anglickém jazyce

    Business Networking as a Tool of the Information and Knowledge Management of the Owners of Small and Middle Enterprises - Case of Study

  • Popis výsledku anglicky

    This article sums up the results of my research and qualitative expert interviews with owners of small and medium-sized enterprises active in the Czech Republic. The qualitative sample of these interviews includes respondents through the whole field spectrum of entrepreneurial activities, which are enabled by the Trade Licencing Office of the Czech Republic and are classified in the CZ-NACE database. This research took place during the world COVID-19 pandemic when the strictest measures were adopted in the Czech Republic concerning grouping, entrepreneurship, and movement. The research also sums up the short-term and the long-term change ratio of offline and online networking and information tools, which occurred in individual companies because of these measurements. The research shows an interconnection of the management discipline of information and knowledge management and networking as tools of marketing, HR, business, and building of client-supplier networks, which create sources for companies, enhance their competitiveness and lower the risk of company closures in the time of economic boom as well as crisis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    HRADEC ECONOMIC DAYS, VOL 11(1)

  • ISBN

    978-80-7435-822-7

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    611-619

  • Název nakladatele

    UNIVERZITA HRADEC KRALOVE

  • Místo vydání

    HRADEC KRALOVE

  • Místo konání akce

    Hradec Kralove

  • Datum konání akce

    25. 3. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000670596900060