Analýza a komparace přípravy učitelů celodenních škol v SRN
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F11%3A10067888" target="_blank" >RIV/62690094:18460/11:10067888 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza a komparace přípravy učitelů celodenních škol v SRN
Popis výsledku v původním jazyce
Přestože je nutné, aby učitelé v německých celodenních školách disponovali rozmanitými kompetencemi, vzhledem k charakteru této specifické profese rozvinutými ve srovnání s učiteli v běžných školách na vyšší úrovni, neexistuje v Německu studijní programpro pregraduální přípravu učitelů celodenních škol. Cílem práce bude analyzovat situaci ve vybraných spolkových zemích SRN ze dvou hledisek - univerzitní pregraduální příprava a další vzdělávání a následně provést komparaci možností učitelů získat odpovídající kompetence v pregraduálním či dalším vzděláváním ve vybraných spolkových zemích SRN. Metodologicky se bude práce opírat zejména o kvalitativní přístup - analýza základních dokumentů, nabídek dalšího vzdělávání a webových stránek. Kvalitativní analýza bude doplněna o kvantifikovatelné údaje (počty kurzů, účastníků apod.). Hlavní důraz bude položen na závěrečnou komparaci situace ve vybraných spolkových zemích SRN.
Název v anglickém jazyce
Analysis and Comparison of the Training of Teachers for All-day Schools in the FRG
Popis výsledku anglicky
Although the need for full-time teachers in German schools possess diverse competencies, given the nature of this particular profession developed in comparison with teachers in mainstream schools at a higher level, in Germany there is no curriculum for undergraduate full-time teacher training schools. The aim of the work will analyze the situation in selected federal states of Germany from two perspectives - a university undergraduate training and continuing education and then to compare options for teachers to gain adequate competence in undergraduate and continuing education in selected federal states of Germany. Methodologically the work will be backed up by a qualitative approach - analysis of basic documents, offers continuing education and web pages. Qualitative analysis will be accompanied by quantifiable data (numbers of courses, participants etc.). The main emphasis will be placed on the final comparison of the situation in selected federal states of Germany.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
128-143
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—