Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An experimental study on using electronic forms for evalution in sociology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F15%3A50004562" target="_blank" >RIV/62690094:18460/15:50004562 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An experimental study on using electronic forms for evalution in sociology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At many schools a traditional form of evaluating the education prevails, namely by means of paper- question-forms being filled up by students in terms of then education. If a school uses an electronic - evaluation-form, there are electronically question-forms being intended for filling up by means of a common computer. There is a disadvantage of such the evaluation which consists in a fact that a student has to fill up the question-form in the school or in a computer class room or at home or elsewhere with access to the computer. Main arguments against the electronic evaluation consist in its dependence on technical equipment and lesser return compared to the paper-form. This article will introduce a method which is trying to reveal main disadvantagesof the electronic evaluation by means of using smart devices. This solution has been experimentally checked by the sociology student at the Philosophical faculty of the University of Hradec Králové.

  • Název v anglickém jazyce

    An experimental study on using electronic forms for evalution in sociology

  • Popis výsledku anglicky

    At many schools a traditional form of evaluating the education prevails, namely by means of paper- question-forms being filled up by students in terms of then education. If a school uses an electronic - evaluation-form, there are electronically question-forms being intended for filling up by means of a common computer. There is a disadvantage of such the evaluation which consists in a fact that a student has to fill up the question-form in the school or in a computer class room or at home or elsewhere with access to the computer. Main arguments against the electronic evaluation consist in its dependence on technical equipment and lesser return compared to the paper-form. This article will introduce a method which is trying to reveal main disadvantagesof the electronic evaluation by means of using smart devices. This solution has been experimentally checked by the sociology student at the Philosophical faculty of the University of Hradec Králové.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Future communication technology and engineering

  • ISBN

    978-1-138-02777-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    225-229

  • Název nakladatele

    Taylor &amp; Francis

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Shenzhen, China

  • Datum konání akce

    16. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku