Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socially Disadvantaged Pupils during the Coronavirus Crisis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F21%3A50018835" target="_blank" >RIV/62690094:18460/21:50018835 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2022/01/Proceedings-of-the-International-Scientific-Conference_2021-_FV-530-541.pdf" target="_blank" >https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2022/01/Proceedings-of-the-International-Scientific-Conference_2021-_FV-530-541.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Socially Disadvantaged Pupils during the Coronavirus Crisis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the education of socially disadvantaged pupils in primary schools during the COVID-19 pandemic. The theoretical basis of the contribution is children’s right to education according to the Convention on the Rights of the Child, social disadvantage of students, criticism of neoliberalism. During the state of emergency in the Czech Republic due to the COVID-19 pandemic, the right to education was provided by distance learning. The main goal is to find out how social workers supported pupils from socially disadvantaged families during the COVID-19 pandemic and how inequality in education in primary schools in the Hradec Králové Region developed according to social workers. A qualitative strategy was chosen to obtain answers to the set goals, specifically semi-structured interviews with experts. The distance form of education during the COVID-19 pandemic in socially disadvantaged families was found to exacerbated social disadvantage in education and the social system of protection of vulnerable children used elements of control rather than assistance. The results of the study reflect the microeconomic and social impacts of the global pandemic.

  • Název v anglickém jazyce

    Socially Disadvantaged Pupils during the Coronavirus Crisis

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the education of socially disadvantaged pupils in primary schools during the COVID-19 pandemic. The theoretical basis of the contribution is children’s right to education according to the Convention on the Rights of the Child, social disadvantage of students, criticism of neoliberalism. During the state of emergency in the Czech Republic due to the COVID-19 pandemic, the right to education was provided by distance learning. The main goal is to find out how social workers supported pupils from socially disadvantaged families during the COVID-19 pandemic and how inequality in education in primary schools in the Hradec Králové Region developed according to social workers. A qualitative strategy was chosen to obtain answers to the set goals, specifically semi-structured interviews with experts. The distance form of education during the COVID-19 pandemic in socially disadvantaged families was found to exacerbated social disadvantage in education and the social system of protection of vulnerable children used elements of control rather than assistance. The results of the study reflect the microeconomic and social impacts of the global pandemic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY

  • ISBN

    978-80-87291-29-0

  • ISSN

    2571-1776

  • e-ISSN

    2694-796X

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    518-529

  • Název nakladatele

    Vysoká škola PRIGO

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Čeladná

  • Datum konání akce

    7. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000836186000045