Characterizing Reflective Diary Writing as an Argumentative Activity Type
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F22%3A50019723" target="_blank" >RIV/62690094:18460/22:50019723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://informallogic.ca/index.php/informal_logic/article/view/6974" target="_blank" >https://informallogic.ca/index.php/informal_logic/article/view/6974</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.22329/il.v42i4.6974" target="_blank" >10.22329/il.v42i4.6974</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Characterizing Reflective Diary Writing as an Argumentative Activity Type
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is focused on the practice of unsolicited, reflective diary writing as an act of externalizing internal dialogue. I suggest that it should be analyzed as an argumentative practice from the point of view of pragma-dialectics. In the first part of the paper, I demonstrate that internal communication can be examined from the perspective of pragma-dialectics because it is in line with its meta-theoretical principles (especially socialization and externalization). In the second part, I suggest that reflective diary writing should be conceived of as an argumentative activity type. I show that this practice is a conventionalized activity type that is preconditioned by implicit norms governing the conduct of argumentation.
Název v anglickém jazyce
Characterizing Reflective Diary Writing as an Argumentative Activity Type
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on the practice of unsolicited, reflective diary writing as an act of externalizing internal dialogue. I suggest that it should be analyzed as an argumentative practice from the point of view of pragma-dialectics. In the first part of the paper, I demonstrate that internal communication can be examined from the perspective of pragma-dialectics because it is in line with its meta-theoretical principles (especially socialization and externalization). In the second part, I suggest that reflective diary writing should be conceived of as an argumentative activity type. I show that this practice is a conventionalized activity type that is preconditioned by implicit norms governing the conduct of argumentation.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-14095S" target="_blank" >GA19-14095S: Podoby (sebe-)přesvědčování v osobních denících</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Informal Logic
ISSN
0824-2577
e-ISSN
0824-2577
Svazek periodika
42
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CA - Kanada
Počet stran výsledku
43
Strana od-do
705-747
Kód UT WoS článku
000899754300003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85148643563