Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Characterizing Reflective Diary Writing as an Argumentative Activity Type

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F22%3A50019723" target="_blank" >RIV/62690094:18460/22:50019723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://informallogic.ca/index.php/informal_logic/article/view/6974" target="_blank" >https://informallogic.ca/index.php/informal_logic/article/view/6974</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22329/il.v42i4.6974" target="_blank" >10.22329/il.v42i4.6974</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Characterizing Reflective Diary Writing as an Argumentative Activity Type

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the practice of unsolicited, reflective diary writing as an act of externalizing internal dialogue. I suggest that it should be analyzed as an argumentative practice from the point of view of pragma-dialectics. In the first part of the paper, I demonstrate that internal communication can be examined from the perspective of pragma-dialectics because it is in line with its meta-theoretical principles (especially socialization and externalization). In the second part, I suggest that reflective diary writing should be conceived of as an argumentative activity type. I show that this practice is a conventionalized activity type that is preconditioned by implicit norms governing the conduct of argumentation.

  • Název v anglickém jazyce

    Characterizing Reflective Diary Writing as an Argumentative Activity Type

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the practice of unsolicited, reflective diary writing as an act of externalizing internal dialogue. I suggest that it should be analyzed as an argumentative practice from the point of view of pragma-dialectics. In the first part of the paper, I demonstrate that internal communication can be examined from the perspective of pragma-dialectics because it is in line with its meta-theoretical principles (especially socialization and externalization). In the second part, I suggest that reflective diary writing should be conceived of as an argumentative activity type. I show that this practice is a conventionalized activity type that is preconditioned by implicit norms governing the conduct of argumentation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-14095S" target="_blank" >GA19-14095S: Podoby (sebe-)přesvědčování v osobních denících</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Informal Logic

  • ISSN

    0824-2577

  • e-ISSN

    0824-2577

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    43

  • Strana od-do

    705-747

  • Kód UT WoS článku

    000899754300003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85148643563