Monitoring otázek učitele při vyučování chemii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F10%3A00002969" target="_blank" >RIV/62690094:18470/10:00002969 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Monitoring otázek učitele při vyučování chemii
Popis výsledku v původním jazyce
Jednou z nejvýznamnějších možností, jak žáky přimět k aktivní účasti na hodině, je získání jejich spoluúčasti na rozhovoru, který vedeme nad poznávanou problematikou. Vedení takového rozhovoru, označovaného v pedagogicky orientované literatuře jako "heuristický", je závislé na technice kladení vhodných otázek. Tato významná součást komunikativní složky vyučovací hodiny, rozhoduje o úrovni závěrů vyvozovaných poznávajícími subjekty, stojí za naplňováním vymezených funkcí výuky chemii i realizací stanovených cílů. Je všeobecně známo, že otázky zastoupené paradigmatem "jak" případně "co" vedou k pouhému popisu zkoumaných jevů, otázky typu "proč" zpravidla napomáhají odhalování jejich podstaty případně principů analyzovaných procesů.
Název v anglickém jazyce
Monitoring issues in teaching chemistry teacher
Popis výsledku anglicky
One of the most important ways to encourage pupils to participate actively in the class, asking the appropriate questions. In fulfilling the specified functions of teaching chemistry and the realization of the objectives are evident in teachers' skills -that is who bears responsibility for the conduct of a teaching unit. The quality of teaching units bear a significant proportion of constituent communication, which means suitably selected issues teacher decides on the level of conclusions to be drawn knowing subject. It is well known that the issues represented by the paradigm of "how" or "what" usually leads to a mere description of phenomena to be investigated, while the question "why" helps identify the nature or principles of the analyzed processes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4u magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
X3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—