Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students? Attitude to the Role of Science and Technology in Contemporary Society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43865378" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43865378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students? Attitude to the Role of Science and Technology in Contemporary Society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Students` interest and knowledge in the field of natural science and technology provided by the public has been decreased, which can be seen both in the natural science education on the secondary level and in the amount of tertiary education applicants.The article focuses on the evaluation and interpretation of attitudes of the 15-year-old learners from five countries (Latvia, Czech Republic, Poland, Brazil and Belarus) to the role of natural science and technology in the contemporary society. Analyzeis based on survey provided by international project ROSE. In all five countries 15-year-old students consider science and technologies significant for the development of their country and society but they are changing their attitude to the role of science and technology in society, which can be seen from the decrease in positive answers; moreover in separate countries the decrease is statistically significant.

  • Název v anglickém jazyce

    Students? Attitude to the Role of Science and Technology in Contemporary Society

  • Popis výsledku anglicky

    Students` interest and knowledge in the field of natural science and technology provided by the public has been decreased, which can be seen both in the natural science education on the secondary level and in the amount of tertiary education applicants.The article focuses on the evaluation and interpretation of attitudes of the 15-year-old learners from five countries (Latvia, Czech Republic, Poland, Brazil and Belarus) to the role of natural science and technology in the contemporary society. Analyzeis based on survey provided by international project ROSE. In all five countries 15-year-old students consider science and technologies significant for the development of their country and society but they are changing their attitude to the role of science and technology in society, which can be seen from the decrease in positive answers; moreover in separate countries the decrease is statistically significant.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta universitatis Latviensis

  • ISSN

    1407-2157

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    778

  • Stát vydavatele periodika

    LV - Lotyšská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    87-93

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus