Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students? Interest in Science Topics as an Indicator of Their Attitudes to Science: an International Comparison

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F14%3A50003011" target="_blank" >RIV/62690094:18470/14:50003011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students? Interest in Science Topics as an Indicator of Their Attitudes to Science: an International Comparison

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper provides a comparative study of interests in Natural Sciences of 15-year old learners in several European countries (Latvia, Poland, Czech Republic and Belarus) and one from South America (Brazil). It was shown that the general interest in thetopics researched in the ROSE Project was on the same level, mainly in the field of human biology, but some differences were discovered in the roots from which the interest raised and seemed to originate from the national culture. In all five countries,based on their relation to the school subject, shows that most respondents can be classified as ?science negationists (students with negative attitude to science instruction)?. The general level of interest in the science topics taken from the ACE (threeparts of ROSE questionnaire - Part A, Part C and Part E - contents topic ?What I can learn in Science Education??). The average value depended on the group type to which the respondents were allocated.

  • Název v anglickém jazyce

    Students? Interest in Science Topics as an Indicator of Their Attitudes to Science: an International Comparison

  • Popis výsledku anglicky

    The paper provides a comparative study of interests in Natural Sciences of 15-year old learners in several European countries (Latvia, Poland, Czech Republic and Belarus) and one from South America (Brazil). It was shown that the general interest in thetopics researched in the ROSE Project was on the same level, mainly in the field of human biology, but some differences were discovered in the roots from which the interest raised and seemed to originate from the national culture. In all five countries,based on their relation to the school subject, shows that most respondents can be classified as ?science negationists (students with negative attitude to science instruction)?. The general level of interest in the science topics taken from the ACE (threeparts of ROSE questionnaire - Part A, Part C and Part E - contents topic ?What I can learn in Science Education??). The average value depended on the group type to which the respondents were allocated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of science education

  • ISSN

    0124-5481

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CO - Kolumbijská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    8-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus