Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Efficiency of Using Didactic Software in Chemistry Instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F14%3A50002884" target="_blank" >RIV/62690094:18470/14:50002884 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Efficiency of Using Didactic Software in Chemistry Instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results of the two-year survey focusing on the efficiency of using didactic software on the interactive whiteboard within chemistry instruction on the lower secondary school level compared to the traditional process of instruction where ICT are not implemented. Phase 1 focuses on the explanation and practising/fixing knowledge of chemical nomenclature of inorganic acids and hydroxides. The survey in the first phase was based on the quasi-experiment, where the ICT-supported and non/ICT-supported process of instruction were alternately applied, i.e. the interactive board and 3M didactic software ?Didakta-chemie? versus no ICT used in the process of instruction. The didactic tests of our own design were applied for verification. In phase 2 we dealt with efficiency of the didactic software for final revision of knowledge in the field of inorganic chemical nomenclature. The survey was based on the traditional pedagogical experiment where the didactic software ?Didakta - C

  • Název v anglickém jazyce

    On the Efficiency of Using Didactic Software in Chemistry Instruction

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of the two-year survey focusing on the efficiency of using didactic software on the interactive whiteboard within chemistry instruction on the lower secondary school level compared to the traditional process of instruction where ICT are not implemented. Phase 1 focuses on the explanation and practising/fixing knowledge of chemical nomenclature of inorganic acids and hydroxides. The survey in the first phase was based on the quasi-experiment, where the ICT-supported and non/ICT-supported process of instruction were alternately applied, i.e. the interactive board and 3M didactic software ?Didakta-chemie? versus no ICT used in the process of instruction. The didactic tests of our own design were applied for verification. In phase 2 we dealt with efficiency of the didactic software for final revision of knowledge in the field of inorganic chemical nomenclature. The survey was based on the traditional pedagogical experiment where the didactic software ?Didakta - C

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2014 : 10th International scientific conference on distance learning in applied informatics

  • ISBN

    978-80-7478-497-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    305-315

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    5. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku