Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Algorithm Development and Programming at Elementary Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50004098" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50004098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Algorithm Development and Programming at Elementary Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with algorithm development and programming at elementary schools in the Czech Republic. First, it describes the teaching of information and communication technology in this type of school, according to national curricula. Lists the topicsto be discussed and how many of them are directly or partially concerns to algorithms. Furthermore submit proposals for the development of algorithmic thinking, which is important for understanding of computers functionality but mainly programming functionality. The paper shows specific examples that demonstrate easy way for implementation of algorithms into education without explanation the principles of algorithms. Emphasis on principles of constructivist teaching, creativity and key competencies ofpupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Algorithm Development and Programming at Elementary Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with algorithm development and programming at elementary schools in the Czech Republic. First, it describes the teaching of information and communication technology in this type of school, according to national curricula. Lists the topicsto be discussed and how many of them are directly or partially concerns to algorithms. Furthermore submit proposals for the development of algorithmic thinking, which is important for understanding of computers functionality but mainly programming functionality. The paper shows specific examples that demonstrate easy way for implementation of algorithms into education without explanation the principles of algorithms. Emphasis on principles of constructivist teaching, creativity and key competencies ofpupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of education and information technologies

  • ISSN

    2074-1316

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2015

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    175-179

  • Kód UT WoS článku

    000365846900023

  • EID výsledku v databázi Scopus