Algorithm Development and Programming at Elementary Education in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50004098" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50004098 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Algorithm Development and Programming at Elementary Education in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with algorithm development and programming at elementary schools in the Czech Republic. First, it describes the teaching of information and communication technology in this type of school, according to national curricula. Lists the topicsto be discussed and how many of them are directly or partially concerns to algorithms. Furthermore submit proposals for the development of algorithmic thinking, which is important for understanding of computers functionality but mainly programming functionality. The paper shows specific examples that demonstrate easy way for implementation of algorithms into education without explanation the principles of algorithms. Emphasis on principles of constructivist teaching, creativity and key competencies ofpupils.
Název v anglickém jazyce
Algorithm Development and Programming at Elementary Education in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper deals with algorithm development and programming at elementary schools in the Czech Republic. First, it describes the teaching of information and communication technology in this type of school, according to national curricula. Lists the topicsto be discussed and how many of them are directly or partially concerns to algorithms. Furthermore submit proposals for the development of algorithmic thinking, which is important for understanding of computers functionality but mainly programming functionality. The paper shows specific examples that demonstrate easy way for implementation of algorithms into education without explanation the principles of algorithms. Emphasis on principles of constructivist teaching, creativity and key competencies ofpupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of education and information technologies
ISSN
2074-1316
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2015
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
175-179
Kód UT WoS článku
000365846900023
EID výsledku v databázi Scopus
—