Virtuální prostředí pro projektovou výuku biologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F17%3A50013851" target="_blank" >RIV/62690094:18470/17:50013851 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Virtuální prostředí pro projektovou výuku biologie
Popis výsledku v původním jazyce
Počítačové pitevní alternativy mohou být motivujícím virtuálním prostředím ve výuce biologie. Reálnou pitvu sice plně nenahradí, ale mají řadu pozitiv. Někteří však považují virtuální pitvu jen za hru, která neumožňuje žákův emociální rozvoj. Jiní naopak tvrdí, že reálná pitva může způsobit tzv. dočasné znecitlivění, tedy nevhodné chování žáků vůči pitvanému objektu. Toto riziko může virtuální prostředí omezit a být i vhodným motivačním impulsem pro žákovské projekty. Návrh projektu „Nech brouka žít...!“ využívá virtuální pitvu švába a jeho produktem je zejména školní insektárium.
Název v anglickém jazyce
Virtual Environment as a Tool for Project Biology Education
Popis výsledku anglicky
Computer dissection alternatives can be motivating virtual environment in biological education. They still cannot replace hands-on dissections in their fullness, but they have many of positives. Some researchers see virtual dissection only as the game that doesn’t allow student’ emotional development. Other argue, that hands-on dissection can cause the development of so called desensitization, it means, students’ behaviour is inappropriately towards dissected organism. Virtual environment can limit this risk and it can serve as an appropriate motivational impulse for students´ projects. Project proposal "Let the beetle live...!" uses virtual dissection of cockroach and its product is especially school insectarium.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 14th Conference about Project Instruction in Science
ISBN
978-80-7290-929-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
301-308
Název nakladatele
PedF UK
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000405467100038