Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtuální prostředí pro projektovou výuku biologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F17%3A50013851" target="_blank" >RIV/62690094:18470/17:50013851 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Virtuální prostředí pro projektovou výuku biologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Počítačové pitevní alternativy mohou být motivujícím virtuálním prostředím ve výuce biologie. Reálnou pitvu sice plně nenahradí, ale mají řadu pozitiv. Někteří však považují virtuální pitvu jen za hru, která neumožňuje žákův emociální rozvoj. Jiní naopak tvrdí, že reálná pitva může způsobit tzv. dočasné znecitlivění, tedy nevhodné chování žáků vůči pitvanému objektu. Toto riziko může virtuální prostředí omezit a být i vhodným motivačním impulsem pro žákovské projekty. Návrh projektu „Nech brouka žít...!“ využívá virtuální pitvu švába a jeho produktem je zejména školní insektárium.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Environment as a Tool for Project Biology Education

  • Popis výsledku anglicky

    Computer dissection alternatives can be motivating virtual environment in biological education. They still cannot replace hands-on dissections in their fullness, but they have many of positives. Some researchers see virtual dissection only as the game that doesn’t allow student’ emotional development. Other argue, that hands-on dissection can cause the development of so called desensitization, it means, students’ behaviour is inappropriately towards dissected organism. Virtual environment can limit this risk and it can serve as an appropriate motivational impulse for students´ projects. Project proposal &quot;Let the beetle live...!&quot; uses virtual dissection of cockroach and its product is especially school insectarium.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 14th Conference about Project Instruction in Science

  • ISBN

    978-80-7290-929-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    301-308

  • Název nakladatele

    PedF UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000405467100038