Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mobilní aplikace jako prostředek podpory výuky o stavbě atomu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F22%3A50019970" target="_blank" >RIV/62690094:18470/22:50019970 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/153" target="_blank" >https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/153</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2022.2.1" target="_blank" >10.14712/25337556.2022.2.1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mobilní aplikace jako prostředek podpory výuky o stavbě atomu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vychází z provedené literární rešerše a následné analýzy nalezených publikací vydaných v letech 2000–2020, ze které vyplynul zvyšující se trend využívání mobilních aplikací ve výuce přírodních věd a aktuálnost problematiky využívání mobilních aplikací jako podpůrného prostředku výuky přírodních věd. Na základě těchto závěrů byla provedena rešerše dostupných výukových mobilních aplikací využitelných na podporu výuky chemie na platformách Google Play, Microsoft Store a App Store a jejich didaktická analýza zaměřená na jejich obsahovou stránku a interaktivitu. Jako tematická oblast byla zvolena stavba atomu, která je především v počátečním chemickém vzdělávání náročná na vytváření mentálních modelů žáků. Využití vizualizací v mobilních aplikací může tuto situaci usnadnit nebo naopak vést k miskoncepcím. Z didaktické analýzy vyplynulo, že je pro vizualizaci modelu atomu využíván především Bohrův model atomu a elementární částice jsou v něm ztvárněny nejčastěji v podobě různobarevných kuliček. To odpovídá modelům atomu používaných v českých učebnicích chemie pro základní školy. Z hlediska interaktivity jen minimum analyzovaných výukových mobilních aplikací využilo potenciál a nabízí interaktivní prvky v podobě možnosti vlastní stavby modelu atomu uživatelem, nabídky interaktivních úloh nebo her s poskytnutím zpětné vazby.

  • Název v anglickém jazyce

    Mobile Applications as Support Tool for Teaching about Atom Structure

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is based on a literature review and subsequent analysis of found publications published in the years 2000–2020 which showed an increasing trend in the use of mobile applications in science teaching and the current issues of using mobile applications as a support tool for science teaching. One of the main reasons for the use of mobile applications in science teaching is the modernization of teaching methods, to expand knowledge, to evaluate and test knowledge, to engage students and so on. Based on these conclusions, a search was made of available mobile applications that can be used to support the teaching of chemistry on the Google Play, Microsoft Store, and App Store platforms and their didactic analysis focused on their content and interactivity. The structure of the atom was chosen as the thematic area, which is especially demanding ininitial chemical education for the creation of mental models. The use of visualizations in mobile applications can facilitate this situation or, conversely, lead to misconceptions. There are mobile applications on the market that are suitable for teaching. After entering the keyword “atom”, there is a large number of applications on the menu and it is necessary to select the most suitable one according to the specific educational goal.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biologie, chemie, zeměpis : časopis pro výuku přírodovědných předmětů na základních a středních školách

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

    2533-7556

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    2-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus