Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivy vedoucí k zavedení sexuální výchovy do škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18610%2F13%3A50001871" target="_blank" >RIV/62690094:18610/13:50001871 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motivy vedoucí k zavedení sexuální výchovy do škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Škola vždy zůstane základním subjektem výchovy, který zaručuje systematickou výchovu v mnoha oblastech, ovšem v oblasti sexuální výchovy zaujímá dominantní postavení. Z odborného diskurzu a z rozhovorů s třídními učiteli vyplynula potřeba zacílit osvětusměrem k podpoře plánovaného rodičovství, k ochraně dětí před sexuálním násilím a zneužíváním a k ochraně před pohlavně přenosnými nemocemi. Učitelé podporují myšlenku zavedení sexuální výchovy do škol v rámci vyučovacích předmětů, třídnické hodiny nejsou dostačující k zprostředkování informací o partnerství, rodičovství, rovných příležitostech, sexuálním a reprodukčním zdraví. Výstupy výzkumu ukazují na potřebu zlepšit přípravu dětí na partnerství a zvýšit odpovědnost za vlastní život.

  • Název v anglickém jazyce

    Motives leading to the introduction of sex education in schools

  • Popis výsledku anglicky

    The school always remains a fundamental subject of education, which provides systematic training in many areas, however, in the field of sex education it has a dominant position. The professional discourse and interviews with classroom teachers revealedthe need to target public awareness towards the promotion of family planning, to protect children not only from sexual violence and abuse but also from sexually transmitted diseases. Teachers support the idea of introducing sex education in schools as part of teaching subjects. Class teacher lessons are not sufficient to convey information about the partnership, parenthood, equal opportunities, sexual and reproductive health. Research outcomes indicate the need to improve both - education of children inthe field of the partnership and increasing the responsibility for their own lives.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    21. celostátní kongres K sexuální výchově v České republice

  • ISBN

    978-80-905386-1-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    78-88

  • Název nakladatele

    Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    19. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku