Fuel consumption optimization: Modication of optimality criterion in the case of speeding risk
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F13%3A00423369" target="_blank" >RIV/67985556:_____/13:00423369 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fuel consumption optimization: Modication of optimality criterion in the case of speeding risk
Popis výsledku v původním jazyce
The report describes some experiments related to the project Ekodrive, TA ČR TA0103012, which concerns with fuel consumption optimisation under condition of keeping the recommended speed. During control, a speeding risk can occur if designed control leads to a vehicle speed that is higher than speed limit. This problem is solved by switching to an additional (non-optimal) regulator and/or by using a deterministic logic control block whenever a speed limit overrun is predicted. Here, an alternative approach is proposed which uses an original controller only but the optimality criterion is extended by one terms that penalises vehicle speed increments.
Název v anglickém jazyce
Fuel consumption optimization: Modication of optimality criterion in the case of speeding risk
Popis výsledku anglicky
The report describes some experiments related to the project Ekodrive, TA ČR TA0103012, which concerns with fuel consumption optimisation under condition of keeping the recommended speed. During control, a speeding risk can occur if designed control leads to a vehicle speed that is higher than speed limit. This problem is solved by switching to an additional (non-optimal) regulator and/or by using a deterministic logic control block whenever a speed limit overrun is predicted. Here, an alternative approach is proposed which uses an original controller only but the optimality criterion is extended by one terms that penalises vehicle speed increments.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030123" target="_blank" >TA01030123: Optimalizace ekologie jízdy na základě průběžně měřených dat</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů