Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Two-layer pointer model of driving style depending on the driving environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F19%3A00507883" target="_blank" >RIV/67985556:_____/19:00507883 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/19:00333293

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191261519301559" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191261519301559</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trb.2019.08.009" target="_blank" >10.1016/j.trb.2019.08.009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Two-layer pointer model of driving style depending on the driving environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the task of modeling the driving style depending on the driving environment. The model of the driving style is represented as a two-layer mixture of normal components describing data with two pointers: outer and inner. The inner pointer indicates the actual driving environment categorized as “urban”, “rural” and “highway”. The outer pointer through the determined environment estimates the active driving style from a fuel economy point of view as “low consumption”, “middle consumption” and “high consumption”. All of these driving styles are assumed to exist within each driving environment due to the two-layer model. Parameters of the model and the driving style are estimated online, i.e., while driving using a recursive algorithm under the Bayesian methodology. The main contributions of the presented approach are: (i) the driving style recognition within each of urban, rural and highway environments as well as in the case of switching among them. (ii) the two-layer pointer, which allows us to incorporate the information from continuous data into the model. (iii) the potential use of the data-based model for other measurements using corresponding distributions. The approach was tested using real data.

  • Název v anglickém jazyce

    Two-layer pointer model of driving style depending on the driving environment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the task of modeling the driving style depending on the driving environment. The model of the driving style is represented as a two-layer mixture of normal components describing data with two pointers: outer and inner. The inner pointer indicates the actual driving environment categorized as “urban”, “rural” and “highway”. The outer pointer through the determined environment estimates the active driving style from a fuel economy point of view as “low consumption”, “middle consumption” and “high consumption”. All of these driving styles are assumed to exist within each driving environment due to the two-layer model. Parameters of the model and the driving style are estimated online, i.e., while driving using a recursive algorithm under the Bayesian methodology. The main contributions of the presented approach are: (i) the driving style recognition within each of urban, rural and highway environments as well as in the case of switching among them. (ii) the two-layer pointer, which allows us to incorporate the information from continuous data into the model. (iii) the potential use of the data-based model for other measurements using corresponding distributions. The approach was tested using real data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8A17006" target="_blank" >8A17006: (Ultra)Sound Interfaces and Low Energy iNtegrated SEnsors</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transportation Research. Part B: Methodological

  • ISSN

    0191-2615

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    128

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    254-270

  • Kód UT WoS článku

    000487311300012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85070899609