Rozdíly (a podobnosti) v kvalifikované pedagogické reflexi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F07%3A00308381" target="_blank" >RIV/67985840:_____/07:00308381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Difference and similarities in (qualified) pedagogical reflection
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with mathematics teacher´s competence. It also covers the issue of continuation of professional development of teachers and mechanisms for enhancement of teaching. In the centre of attention is qualified pedagogical reflection and exploration of how this reflection differs from person to person. We also study how confrontation of various points of view in the process of joint reflection can contribute to any change of attitude of its individual participants. The purpose of this paper intheoretical terms can be seen as bringing a research dimension to the study of the processes relating theory to practice.
Název v anglickém jazyce
Difference and similarities in (qualified) pedagogical reflection
Popis výsledku anglicky
The paper deals with mathematics teacher´s competence. It also covers the issue of continuation of professional development of teachers and mechanisms for enhancement of teaching. In the centre of attention is qualified pedagogical reflection and exploration of how this reflection differs from person to person. We also study how confrontation of various points of view in the process of joint reflection can contribute to any change of attitude of its individual participants. The purpose of this paper intheoretical terms can be seen as bringing a research dimension to the study of the processes relating theory to practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 5th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 5)
ISBN
978-9963-671-25-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1906-1915
Název nakladatele
Department of Education University of Cyprus
Místo vydání
Cyprus
Místo konání akce
Larnaca
Datum konání akce
22. 2. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—