Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozdíly (a podobnosti) v kvalifikované pedagogické reflexi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F07%3A00308381" target="_blank" >RIV/67985840:_____/07:00308381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Difference and similarities in (qualified) pedagogical reflection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with mathematics teacher´s competence. It also covers the issue of continuation of professional development of teachers and mechanisms for enhancement of teaching. In the centre of attention is qualified pedagogical reflection and exploration of how this reflection differs from person to person. We also study how confrontation of various points of view in the process of joint reflection can contribute to any change of attitude of its individual participants. The purpose of this paper intheoretical terms can be seen as bringing a research dimension to the study of the processes relating theory to practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Difference and similarities in (qualified) pedagogical reflection

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with mathematics teacher´s competence. It also covers the issue of continuation of professional development of teachers and mechanisms for enhancement of teaching. In the centre of attention is qualified pedagogical reflection and exploration of how this reflection differs from person to person. We also study how confrontation of various points of view in the process of joint reflection can contribute to any change of attitude of its individual participants. The purpose of this paper intheoretical terms can be seen as bringing a research dimension to the study of the processes relating theory to practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 5th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 5)

  • ISBN

    978-9963-671-25-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1906-1915

  • Název nakladatele

    Department of Education University of Cyprus

  • Místo vydání

    Cyprus

  • Místo konání akce

    Larnaca

  • Datum konání akce

    22. 2. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku