Tvoření úloh jako cesta k matematické gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F10%3A00349674" target="_blank" >RIV/67985840:_____/10:00349674 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/10:00011731
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvoření úloh jako cesta k matematické gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
V naší práci hledáme cesty efektivního rozvíjení matematické gramotnosti žáků a studentů. Usilujeme o to, aby žáci a studenti byli schopni používat matematiku jako vhodný nástroj při hledání cest, jak porozumět světu. Aby byli schopni porozumět matematickému textu, vybavovat si při tom potřebné pojmy a postupy. Jde nám o to, aby uměli své znalosti rozvíjet. Důraz klademe nejen na řešení rozmanitých úloh, do centra našich úvah o matematickém vzdělávání se dostává tvoření úloh. Jsme přesvědčeni, že tvoření úloh by mělo být jedním z centrálních témat vyučování matematice. Na tvoření úloh se můžemem dívat jako na cíl i prostředek matematického vzdělávání a dokonce také jako na diagnostický a motivační prostředek.
Název v anglickém jazyce
Problem posing as a way to mathematical literacy
Popis výsledku anglicky
In our work we search for ways of development of students' mathematical literacy. We aim at students' ability to utilize mathematics as a suitable tool for understanding of the world. Our aim is that students will be able to develop their knowledge. We stress not only solving of various problems. Also problem posing gets in the centre of our considerations on mathematical education. We believe that problem posing should be one of central topics of teaching of mathematics. It could be understand as aim as well as means of education and in addition also as diagnostic and motivating tool.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let : sborník příspěvků celostátní konference 15.-17.10.2009
ISBN
978-80-86843-28-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vydavatelský servis
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Litomyšl
Datum konání akce
15. 10. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—