Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How participants in bullying morally evaluate hypothetical bullies and defenders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F12%3A00387834" target="_blank" >RIV/68081740:_____/12:00387834 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How participants in bullying morally evaluate hypothetical bullies and defenders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study examined effects of adolescents? participant role in bullying and gender on their moral evaluation of hypothetical bullying and defending protagonists. Peer nominations indicated four participant roles: aggressor, victim, defender, and uninvolved. The exploratory factor analysis of the characteristics condemning hypothetical bullies resulted in four factors: Evil Soul, Contempt, Deviance, and Cowardice. The factor analysis of the characteristics appreciating a hypothetical defender indicated five factors: General Admiration, Courage, Empathic Care, Fair Justice, and Cool. MANOVA statistics showed that the evaluator?s participant role in bullying had no main effect on the evaluation of bullies, but had main effect on the evaluation of defender. Gender proved to have main effects on both the profiles. No interactive effects were found.

  • Název v anglickém jazyce

    How participants in bullying morally evaluate hypothetical bullies and defenders

  • Popis výsledku anglicky

    The study examined effects of adolescents? participant role in bullying and gender on their moral evaluation of hypothetical bullying and defending protagonists. Peer nominations indicated four participant roles: aggressor, victim, defender, and uninvolved. The exploratory factor analysis of the characteristics condemning hypothetical bullies resulted in four factors: Evil Soul, Contempt, Deviance, and Cowardice. The factor analysis of the characteristics appreciating a hypothetical defender indicated five factors: General Admiration, Courage, Empathic Care, Fair Justice, and Cool. MANOVA statistics showed that the evaluator?s participant role in bullying had no main effect on the evaluation of bullies, but had main effect on the evaluation of defender. Gender proved to have main effects on both the profiles. No interactive effects were found.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů