Teachers’ attitudes toward bullying: What do we know and where do we go from here?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F21%3A00533951" target="_blank" >RIV/68081740:_____/21:00533951 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9781118482650.ch8" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9781118482650.ch8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118482650.ch8" target="_blank" >10.1002/9781118482650.ch8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teachers’ attitudes toward bullying: What do we know and where do we go from here?
Popis výsledku v původním jazyce
Bullying at school is recognised as a serious and common problem around the world. This chapter reviews past research that has highlighted multiple factors that contribute to shaping teachers’ attitudes towards bullying. Many research questions are still far from being answered. Future studies should be devoted to expanding our knowledge of teachers’ behavioral responses to bullying and should also reveal the cultural factors that contribute to shaping them.
Název v anglickém jazyce
Teachers’ attitudes toward bullying: What do we know and where do we go from here?
Popis výsledku anglicky
Bullying at school is recognised as a serious and common problem around the world. This chapter reviews past research that has highlighted multiple factors that contribute to shaping teachers’ attitudes towards bullying. Many research questions are still far from being answered. Future studies should be devoted to expanding our knowledge of teachers’ behavioral responses to bullying and should also reveal the cultural factors that contribute to shaping them.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-09443S" target="_blank" >GA18-09443S: Pohled učitelů na vrstevnickou exkluzi mezi adolescenty</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Wiley Blackwell Handbook of Bullying: A Comprehensive and International Review of Research and Intervention
ISBN
9781118482728
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
139-157
Počet stran knihy
1200
Název nakladatele
Wiley-Blackwell
Místo vydání
Hoboken, NJ
Kód UT WoS kapitoly
—