Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers’ attitudes toward bullying: What do we know and where do we go from here?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F21%3A00533951" target="_blank" >RIV/68081740:_____/21:00533951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9781118482650.ch8" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9781118482650.ch8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118482650.ch8" target="_blank" >10.1002/9781118482650.ch8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers’ attitudes toward bullying: What do we know and where do we go from here?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bullying at school is recognised as a serious and common problem around the world. This chapter reviews past research that has highlighted multiple factors that contribute to shaping teachers’ attitudes towards bullying. Many research questions are still far from being answered. Future studies should be devoted to expanding our knowledge of teachers’ behavioral responses to bullying and should also reveal the cultural factors that contribute to shaping them.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers’ attitudes toward bullying: What do we know and where do we go from here?

  • Popis výsledku anglicky

    Bullying at school is recognised as a serious and common problem around the world. This chapter reviews past research that has highlighted multiple factors that contribute to shaping teachers’ attitudes towards bullying. Many research questions are still far from being answered. Future studies should be devoted to expanding our knowledge of teachers’ behavioral responses to bullying and should also reveal the cultural factors that contribute to shaping them.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-09443S" target="_blank" >GA18-09443S: Pohled učitelů na vrstevnickou exkluzi mezi adolescenty</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Wiley Blackwell Handbook of Bullying: A Comprehensive and International Review of Research and Intervention

  • ISBN

    9781118482728

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    139-157

  • Počet stran knihy

    1200

  • Název nakladatele

    Wiley-Blackwell

  • Místo vydání

    Hoboken, NJ

  • Kód UT WoS kapitoly