Social Media in China. Between an emerging civil society and commercialization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378009%3A_____%2F17%3A00506730" target="_blank" >RIV/68378009:_____/17:00506730 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Media in China. Between an emerging civil society and commercialization
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter provides an overview of the history of social media in China and an analysis of the role played by the state, controlling its content, and the various uses of the social media by netizens for critical engagement with the state. The question of extent to which Chinese social media are integrated with other Asian cyber cultures is duly considered as well as an assessment of the impact of certain control mechanisms introduced after Xi Jinping’s rise to power on the content of the social media in China
Název v anglickém jazyce
Social Media in China. Between an emerging civil society and commercialization
Popis výsledku anglicky
The chapter provides an overview of the history of social media in China and an analysis of the role played by the state, controlling its content, and the various uses of the social media by netizens for critical engagement with the state. The question of extent to which Chinese social media are integrated with other Asian cyber cultures is duly considered as well as an assessment of the impact of certain control mechanisms introduced after Xi Jinping’s rise to power on the content of the social media in China
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Routledge Handbook of East Asian Popular Culture
ISBN
978-0-415-74942-8
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
"/2017/"
Počet stran knihy
308
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
000449202600020