Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistická významnost a její problémy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F07%3A00083525" target="_blank" >RIV/68378025:_____/07:00083525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Statistická významnost a její problémy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Značná část českých sociálních vědců, nemluvě o značné proporci studentů, je posedlá statistickou významností. Testy statistické signifikance v jejich povědomí (neboť tak "pochopili" smysl testování v kursech statistiky) slouží jako všemocné zaklínadlo.Jsou přesvědčeni, že bez testů statistických hypotéz není možné získat vědecky relevantní poznatky. Domnívají se, že tyto testy musí aplikovat na všechny výsledky bez ohledu na to, zdali jejich data pocházejí z pravděpodobnostního (náhodného) výběru, vyčerpávajícího zjišťování (z censu) nebo výběru nenáhodného (kvótního, záměrného, samovýběru). Jsou přesvědčeni, že testy významnosti jim řeknou, co je v datech důležitého, prostřednictvím nalezené statistické signifikance se snaží prokazovat těsnost vztahu dvou proměnných. Nic z toho ovšem statistická významnost neumí. Proto se věnujeme problematice používání statistických testů a podmínkám, při kterých je možné testy užívat.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems of statistical significance

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, computers offer us possibility to use statistical methods nearly without thinking. We teach students how to use statistics in a statistical package and not how to use statistics in science. One of the biggest problem is connected with statistical significance concept, established. It seems to us, that most of social scientist use statistical significance in a bad way, most of students do not uderstand to the key idea of this concept. Scientists are used to publish more probably statistical significant results than nonsignificant ones. Is statistical significant result always important? Are there any alternatives to statistical significance for evaluation of result importance? We discuss limit sof statistical significance, misuse of the concept. We offer some alternatives to classical statistical significance (confidence intervals, power analysis, minimum sample size, alternative models approach).

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F06%2F1241" target="_blank" >GA403/06/1241: Vzdělanostní mobilita a vzdělanostní nerovnosti v České republice mezi lety 1936 až 2004</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    29

  • Počet zahraničních účastníků

    0

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce