Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žáci-cizinci ve školní třídě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F19%3A00537027" target="_blank" >RIV/68378025:_____/19:00537027 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/19:10414413 RIV/00216208:11310/19:10414413

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Žáci-cizinci ve školní třídě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přechod z jedné země do druhé a někdy velmi kulturně vzdálené země je zážitek, který má mnoho aspektů, které jsou pro většinovou populaci neznámé a často těžko představitelné. Děti, které tímto procesem procházejí, často trpí, protože byly vytrženy ze svého sociálního prostředí a odvedeny od své širší rodiny a přátel a poté se dostaly do prostředí, ve kterém je pro ně obtížné se nejprve zorientovat a kde se navíc musí naučit jazyk své hostitelské země, protože jeho neznalost může představovat hlavní překážku pro jejich integrační proces. Velmi důležitou roli v procesu integrace dětí migrantů do společnosti hrají školy, a to nejen ve smyslu jejich role zprostředkovatele znalostí, ale také jako instituce, v nichž se formují postoje k ostatním lidem, normy, hodnoty a utvářejí se tradice a zvyky naší společnosti. Jak se však cítí žáci z cizojazyčného prostředí, kteří navštěvující české základní školy? Jak prožívají psychosociální klima třídy, ve které jsou integrováni? Liší se jejich postavení v hierarchii třídy od pozice českých studentů? V této studii se pokoušíme najít odpovědi na tyto a další otázky. Tuto publikaci lze považovat za jeden z prvních pokusů analyzovat postavení žáků-cizinců ve školních třídách.

  • Název v anglickém jazyce

    The Incorporation of Foreign Students into the Classroom

  • Popis výsledku anglicky

    To move from one's native country to another and sometimes very faraway country is an experience that has many aspects to it that will be unfamiliar to and oftentimes hard to imagine for the majority population. Children who go through this process often suffer because they have been torn from their social background and taken away from their wider family and friends and then arrive in an environment in which it is difficult for them to orientate themselves at first and where they moreover have to learn the language of their host country, as not knowing the language can pose a major barrier to their integration process. A very important role in the process of integrating migrant children into society is played by schools, not only in the sense of their role as mediators of knowledge but also as the institutions in which our attitudes towards other people are shaped and the norms, values, traditions, and customs of our society are formed. We need to ask, however, how students from a non-Czech background attending Czech basic schools feel. How do they experience the psycho-social climate of the classrooms in which they are being integrated? Does their position in the hierarchy of the classroom differ from that occupied by Czech students? In this study we attempt to find answers to these and other questions. This publication can be regarded as one of the first attempts to analyze the position of students from a foreign background in classrooms in the Czech educational system.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7603-087-9

  • Počet stran knihy

    195

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy