Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Once upon a time in the East. Lost Cubism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00392902" target="_blank" >RIV/68378033:_____/13:00392902 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    italština

  • Název v původním jazyce

    C´era una volta l´Est: il cubismo perduto

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Il testo ripercorre la storia del cubismo fuori dal centro, cio?, fuori Parigi, in Europa Centrale e Orientale (gruppo polacco Formisci, lettone Riga gruppo di artisti e cubismo eterogeneo di artisti ungheresi e rumeni) e chiede anche a che punto la sua"alterit?" ? stata accettata nel canone occidentale della storiografia dell´arte moderna. Cubismo ceco ? visto come un "rifacimento", come una sorta di traduzione del cubismo parigino. La condizione di asciutto e di ri-creazione del cubismo ? riportato:il contatto con Parigi, ottenendo fotografie di opere attuali di Picasso, e il sostegno del collettore e promotore del cubismo Vincenc Kramář. Il quadro istituzionale del cubismo ceco ? sottolineata (Skupina výtvarných umělců/Il Gruppo di Artisti), cos?come il rapporto tra di Emil Filla e Pablo Picasso e la tendenza contemporanea a sottolineare cubismo razziale (František Foltýn).

  • Název v anglickém jazyce

    Once upon a time in the East. Lost Cubism

  • Popis výsledku anglicky

    The text traces the history of Cubism outside the center, i.e., outside Paris, in Central and Eastern Europe (Polish Formisci group, Latvian Riga group of artists and heterogeneous cubism of Hungarian and Romanian artists) and also asks to what extent his "otherness" was accepted in the Western canon of historiography of the modern art. Czech Cubism is seen as a "remake", as a kind of translation of Parisian Cubism. The condition of such a re-creation of Cubism is shown: contact with Paris, getting photos of current works by Picasso, and support of the collector and promoter of Cubism Vincenc Kramář. The institutional framework of Czech Cubism is emphasized (Skupina výtvarných umělců/The Group of Fine Artists) as well as the relationship of Emil Fillato Pablo Picasso and contemporary tendency to emphasize racial Cubism (František Foltýn).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cubisti Cubismo

  • ISBN

    978-88-572-1903-5

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    85-101

  • Počet stran knihy

    277

  • Název nakladatele

    Skira

  • Místo vydání

    Milano

  • Kód UT WoS kapitoly