Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"V Čechách se opět vaří česky!" Obrazy české kuchyně v německy publikovaných kuchařkách a turistických materiálech po roce 1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F09%3A00333943" target="_blank" >RIV/68378076:_____/09:00333943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "V Čechách se opět vaří česky!" Obrazy české kuchyně v německy publikovaných kuchařkách a turistických materiálech po roce 1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie popisuje obraz české národní kuchyně a jeho znaky, a to na základě rozboru předmluv kuchařek, turistických průvodců a internetových stránek, které dokumentují konstruování obrazu české kuchyně především po roce 1989. Analyzován je obraz české kuchyně pouze v cizojazyčných, německy publikovaných materiálech. Studie ukazuje, jak je obraz české kuchyně konstruován pomocí zdůrazňování vlivu krajiny, klimatu a tradice, původnosti, zakotvení v kuchyni nižších a středních vrstev, negativního vlivu socialistického období, věnuje se i výběru národních specialit a zprávám o stravovacích návycích, které obraz české kuchyně doplňují. Analýza vytváření obrazu české kuchyně je zasazena do problematiky jeho využití v turistickém průmyslu a do debat o globalizaci a regionalismu. O konstruktu české národní kuchyně studie diskutuje také ve vztahu k vytváření identity ? v souvislosti s tezí, že mediálně zprostředkovávané obrazy mohou být zdrojem vytváření identity, mohou sloužit jako zprostředkova

  • Název v anglickém jazyce

    "Bohemian cuisine is used in the Czech lands again". Picture of Czech cuisine in German-written cookery books and tourism materials after 1989

  • Popis výsledku anglicky

    The study describes the picture of Czech national cuisine and its features, namely based on an analysis of forewords in cookery books, guidebooks and websites, which document how the picture of Czech cuisine has been formed mainly after 1989. The pictureof Czech cuisine has been analysed solely in German-written materials. The study shows how the picture of Czech cuisine has been created by emphasizing the influence of countryside, climate and tradition, originality and anchoring in the kitchens of lower and middle classes and negative affects of socialistic era. The analysis of creating the picture of Czech cuisine is also more extensively involved into the issues of utilizing this picture in tourism, as well as into the discussions on globalizationand regionalism. The structure of Czech national cuisine is discussed also in relation to identity creating.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Národopisná revue

  • ISSN

    0862-8351

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus