Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Czech Cuisine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F10%3A00334025" target="_blank" >RIV/68378076:_____/10:00334025 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Die Böhmische Küche

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Die Studie stellt die Böhmische Küche als Konstrukt des 19. Jahrhundert dar und fragt, seit wann man von der ?Böhmischen Küche? als einer definierten, von anderen europäischen Küchen abgegrenzten Größe spricht und welche ihr zugeschriebenen Charakteristika sie von anderen so unterscheidbar machen, dass diese Benennung gerechtfertigt scheint. Dazu zeichnet die Studie die historische Entwicklung des Bildes der Böhmischen Küche nach und versucht zu belegen, wie es sich wann (warum) verändert hat. Daneben beschreibt und analysiert sie, wie das Bild der Böhmischen Küche zur Vermarktung (vor allem im Tourismus) genutzt wird. Als Grundlage der Untersuchung dient nicht nur die Literatur zur Nahrungsforschung, sondern auch Kochbücher, Reiseführer, Reise-Feuilletons und touristische Werbematerialien.

  • Název v anglickém jazyce

    The Czech Cuisine

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the picture of the Czech national cuisine and it analyses it as a construct of the 19th century. It asks since what time the Czech cuisine is seen as a clearly defined, from other European cuisines different cuisine and which characteristics ascribed to it make it so different and easy to distinguish from other cuisines. The study deals with the historic development of the image of Czech cuisine and shows, when, how and why it underwent changes. It also analyses how the images of Czech cuisine are used in the market, first of all in tourism. As sources for analysis literature dealing with research on food and eating culture, cookery books, guidebooks, tourist reports and advertising are used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Esskultur und kulturelle Identität. Ethnologische Nahrungsforschung im östlichen Europa

  • ISBN

    978-3-486-59233-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Oldenbourg Wissenschaftsverlag

  • Místo vydání

    München

  • Místo konání akce

    Oldenburg

  • Datum konání akce

    31. 3. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku