Wave transmission of linked railcars moving over multi simple beams under dual resonance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F19%3A00503921" target="_blank" >RIV/68378297:_____/19:00503921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1016/j.jsv.2019.03.020" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.jsv.2019.03.020</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jsv.2019.03.020" target="_blank" >10.1016/j.jsv.2019.03.020</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Wave transmission of linked railcars moving over multi simple beams under dual resonance
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is: to formulate the bridge-induced dual resonance on a moving train with wave transmission, to establish the dispersion relation of wave transmission in periodically linked cars using the Floquet-Bloch theorem, to determine the pass and stop bands of wave transmission from the dispersion relation, and to unveil the key parameters affecting the critical stiffness of the couplers of a train under dual resonance. It was shown that once the dual resonance is invoked, not only does the train's response keep increasing as it moves ahead, but also it is enhanced by the waves transmitted from the front to the rear cars of the train.
Název v anglickém jazyce
Wave transmission of linked railcars moving over multi simple beams under dual resonance
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is: to formulate the bridge-induced dual resonance on a moving train with wave transmission, to establish the dispersion relation of wave transmission in periodically linked cars using the Floquet-Bloch theorem, to determine the pass and stop bands of wave transmission from the dispersion relation, and to unveil the key parameters affecting the critical stiffness of the couplers of a train under dual resonance. It was shown that once the dual resonance is invoked, not only does the train's response keep increasing as it moves ahead, but also it is enhanced by the waves transmitted from the front to the rear cars of the train.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC17-26353J" target="_blank" >GC17-26353J: Teoretické prediktivní modely interakce proměnného a pohyblivého zatížení využitelné v monitoringu mostních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Sound and Vibration
ISSN
0022-460X
e-ISSN
—
Svazek periodika
452
Číslo periodika v rámci svazku
July
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
51-57
Kód UT WoS článku
000465292800004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85064175452