Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theoretical and experimental verifications of bridge frequency using indirect method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F20%3A00500996" target="_blank" >RIV/68378297:_____/20:00500996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-12115-0_20" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-12115-0_20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-12115-0_20" target="_blank" >10.1007/978-3-030-12115-0_20</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theoretical and experimental verifications of bridge frequency using indirect method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to the idea of indirect bridge frequency measurement proposed by Yang and co-workers, a moving test vehicle can be regarded as a message receiver to detect vibration data of the bridge that it passed. In the present study, an experimental setup will be carried out for indirect frequency measurement of a simply supported beam using a passing test vehicle with the feature of adjustable frequencies. The test vehicle is design as a single-degree-of-freedom unit in vertical vibration and guided by a set of tensile strings in self-equilibrium state so that it can drive the vehicle to move along the beam axis with full contact To remain the test vehicle running over the beam at constant speed, this study proposed a set of cantilever spiral spring devices to adjust the frequency by regulating the arch length of the spiral springs. From the present experimental results, the indirect bridge inspection method is applicable to frequency monitoring of a bridge. Moreover, the harder stiffness adjusted by the spiral spring device can give a more accurate prediction for measuring bridge frequencies than the softer one.

  • Název v anglickém jazyce

    Theoretical and experimental verifications of bridge frequency using indirect method

  • Popis výsledku anglicky

    According to the idea of indirect bridge frequency measurement proposed by Yang and co-workers, a moving test vehicle can be regarded as a message receiver to detect vibration data of the bridge that it passed. In the present study, an experimental setup will be carried out for indirect frequency measurement of a simply supported beam using a passing test vehicle with the feature of adjustable frequencies. The test vehicle is design as a single-degree-of-freedom unit in vertical vibration and guided by a set of tensile strings in self-equilibrium state so that it can drive the vehicle to move along the beam axis with full contact To remain the test vehicle running over the beam at constant speed, this study proposed a set of cantilever spiral spring devices to adjust the frequency by regulating the arch length of the spiral springs. From the present experimental results, the indirect bridge inspection method is applicable to frequency monitoring of a bridge. Moreover, the harder stiffness adjusted by the spiral spring device can give a more accurate prediction for measuring bridge frequencies than the softer one.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GC17-26353J" target="_blank" >GC17-26353J: Teoretické prediktivní modely interakce proměnného a pohyblivého zatížení využitelné v monitoringu mostních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference proceedings of the Society for experimental mechanics series

  • ISBN

    978-3-030-12114-3

  • ISSN

    2191-5644

  • e-ISSN

    2191-5652

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    153-158

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Orlando

  • Datum konání akce

    28. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku