Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theoretic Analysis of Inserting the Layer with High Modulus of Deformability into the Substructure of Railway Construction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F01%3A01040716" target="_blank" >RIV/68407700:21110/01:01040716 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theoretic Analysis of Inserting the Layer with High Modulus of Deformability into the Substructure of Railway Construction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In order to solve these problems the Grant Agency of the Czech Republic approved a three-year project No. 130011370 under the title "Non-homogeneous railway track and its quality assessment. The principal project researcher is CTU Prague, the Faculty ofCivil Engineering, Department of Railway Structures, Doc. Ing. Hana Krejčiříková, CSc; co-researcher Komerční železniční výzkum s.r.o. Praha, Ing. Josef Turek and Ing. Antonín Vymětal. So as to determine the basic correlation between the geometric parameters of a track and its rigidity value, it is necessary to know a continuous rigidity formula along the whole length of a selected measured track section. Rail rigidity may be determined on the basis of the values of vertical deformation of rail loaded by definite vertical force.

  • Název v anglickém jazyce

    Theoretic Analysis of Inserting the Layer with High Modulus of Deformability into the Substructure of Railway Construction

  • Popis výsledku anglicky

    In order to solve these problems the Grant Agency of the Czech Republic approved a three-year project No. 130011370 under the title "Non-homogeneous railway track and its quality assessment. The principal project researcher is CTU Prague, the Faculty ofCivil Engineering, Department of Railway Structures, Doc. Ing. Hana Krejčiříková, CSc; co-researcher Komerční železniční výzkum s.r.o. Praha, Ing. Josef Turek and Ing. Antonín Vymětal. So as to determine the basic correlation between the geometric parameters of a track and its rigidity value, it is necessary to know a continuous rigidity formula along the whole length of a selected measured track section. Rail rigidity may be determined on the basis of the values of vertical deformation of rail loaded by definite vertical force.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F00%2F0200" target="_blank" >GA103/00/0200: Nehomogenity železniční trati jako aspekt hodnocení její kvality</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Workshop 2001

  • ISBN

    80-01-02335-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1032-1033

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 2. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku