Theoretic Analysis of Inserting the Layer with High Modulus of Deformability into the Substructure of Railway Construction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F01%3A01040716" target="_blank" >RIV/68407700:21110/01:01040716 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Theoretic Analysis of Inserting the Layer with High Modulus of Deformability into the Substructure of Railway Construction
Popis výsledku v původním jazyce
In order to solve these problems the Grant Agency of the Czech Republic approved a three-year project No. 130011370 under the title "Non-homogeneous railway track and its quality assessment. The principal project researcher is CTU Prague, the Faculty ofCivil Engineering, Department of Railway Structures, Doc. Ing. Hana Krejčiříková, CSc; co-researcher Komerční železniční výzkum s.r.o. Praha, Ing. Josef Turek and Ing. Antonín Vymětal. So as to determine the basic correlation between the geometric parameters of a track and its rigidity value, it is necessary to know a continuous rigidity formula along the whole length of a selected measured track section. Rail rigidity may be determined on the basis of the values of vertical deformation of rail loaded by definite vertical force.
Název v anglickém jazyce
Theoretic Analysis of Inserting the Layer with High Modulus of Deformability into the Substructure of Railway Construction
Popis výsledku anglicky
In order to solve these problems the Grant Agency of the Czech Republic approved a three-year project No. 130011370 under the title "Non-homogeneous railway track and its quality assessment. The principal project researcher is CTU Prague, the Faculty ofCivil Engineering, Department of Railway Structures, Doc. Ing. Hana Krejčiříková, CSc; co-researcher Komerční železniční výzkum s.r.o. Praha, Ing. Josef Turek and Ing. Antonín Vymětal. So as to determine the basic correlation between the geometric parameters of a track and its rigidity value, it is necessary to know a continuous rigidity formula along the whole length of a selected measured track section. Rail rigidity may be determined on the basis of the values of vertical deformation of rail loaded by definite vertical force.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F00%2F0200" target="_blank" >GA103/00/0200: Nehomogenity železniční trati jako aspekt hodnocení její kvality</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Workshop 2001
ISBN
80-01-02335-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
1032-1033
Název nakladatele
ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 2. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—