Contact Problem in Design of Concrete Roads
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F01%3A07070557" target="_blank" >RIV/68407700:21110/01:07070557 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21610/01:07070557
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Contact Problem in Design of Concrete Roads
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, the steps necessary for further improvement of the design procedure for jointed concrete roads are discussed. The procedure considers the concrete pavement as a system of interacting slabs in contact with a structured pavement foundation. Focus is placed on system effects, the specific attention being given to the effect of the joint reinforcement. The reinforcing of transverse joints substantially reduces maximum bending moments (by 20% and more). The reinforcing of transverse joints substantially reduces maximum bending moments (by 20% and more).The reinforcing of longitudinal joints results in higher transferred loads between slabs but the concentrated loads induced by the action of reinforcing elements along the longitudinal slab edges cause higher local bending in edge zone and thus unfavourably effect the overall stressing of slabs. The role of pavement design is to keep these concentrated loads in acceptable limits.
Název v anglickém jazyce
Contact Problem in Design of Concrete Roads
Popis výsledku anglicky
In the paper, the steps necessary for further improvement of the design procedure for jointed concrete roads are discussed. The procedure considers the concrete pavement as a system of interacting slabs in contact with a structured pavement foundation. Focus is placed on system effects, the specific attention being given to the effect of the joint reinforcement. The reinforcing of transverse joints substantially reduces maximum bending moments (by 20% and more). The reinforcing of transverse joints substantially reduces maximum bending moments (by 20% and more).The reinforcing of longitudinal joints results in higher transferred loads between slabs but the concentrated loads induced by the action of reinforcing elements along the longitudinal slab edges cause higher local bending in edge zone and thus unfavourably effect the overall stressing of slabs. The role of pavement design is to keep these concentrated loads in acceptable limits.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Building Research Journal
ISSN
1335-8863
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
181-195
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—