Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contact Problem in Design of Concrete Roads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F01%3A07070557" target="_blank" >RIV/68407700:21110/01:07070557 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21610/01:07070557

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contact Problem in Design of Concrete Roads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, the steps necessary for further improvement of the design procedure for jointed concrete roads are discussed. The procedure considers the concrete pavement as a system of interacting slabs in contact with a structured pavement foundation. Focus is placed on system effects, the specific attention being given to the effect of the joint reinforcement. The reinforcing of transverse joints substantially reduces maximum bending moments (by 20% and more). The reinforcing of transverse joints substantially reduces maximum bending moments (by 20% and more).The reinforcing of longitudinal joints results in higher transferred loads between slabs but the concentrated loads induced by the action of reinforcing elements along the longitudinal slab edges cause higher local bending in edge zone and thus unfavourably effect the overall stressing of slabs. The role of pavement design is to keep these concentrated loads in acceptable limits.

  • Název v anglickém jazyce

    Contact Problem in Design of Concrete Roads

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, the steps necessary for further improvement of the design procedure for jointed concrete roads are discussed. The procedure considers the concrete pavement as a system of interacting slabs in contact with a structured pavement foundation. Focus is placed on system effects, the specific attention being given to the effect of the joint reinforcement. The reinforcing of transverse joints substantially reduces maximum bending moments (by 20% and more). The reinforcing of transverse joints substantially reduces maximum bending moments (by 20% and more).The reinforcing of longitudinal joints results in higher transferred loads between slabs but the concentrated loads induced by the action of reinforcing elements along the longitudinal slab edges cause higher local bending in edge zone and thus unfavourably effect the overall stressing of slabs. The role of pavement design is to keep these concentrated loads in acceptable limits.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Building Research Journal

  • ISSN

    1335-8863

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    181-195

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus